سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: لکه های قهوه ای رنگ روی پوست که در زمان بارداری تشکیل می شود به علت تغییرات هورمونی و نور آفتاب به وجود می آیند و با استفاده از کرم ضد آفتاب تا حد زیادی می توان از آنها پیشگیری کرد.
میرهادی عزیز جلالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: دوران بارداری امکان ایجاد لکه های قهوه ای رنگ برروی پوست وجود دارد که بیشتر برروی پوست صورت و بینی و پیشانی دیده می شود که به آن ملاسما یا ماسک حاملگی می گویند.

این متخصص ادامه داد: این لکه ها به علت تغییرات هورمونی و نور آفتاب به وجود می آیند و امکان دارد بعد از دوران بارداری از بین بروند و یا باقی بمانند.

وی اظهار داشت: با استفاده از کرم ضد آفتاب می توان این لکه ها را کاهش داد و اگر تا یکسال بعد از زایمان لکه ها از بین نرفت باید درصدد درمان دارویی برآمد.

*بارداری یکی از علل ایجاد ترک های پوستی است

پرویز طوسی متخصص پوست و مو نیز گفت: استریا یا ترک های پوستی از دیگر مشکلات پوستی در دوران بارداری است که با ایجاد خطوطی روی نواحی شکم، بازو سینه و ران مشخص می شود.

وی افزود: این خطوط در اثر شکسته شدن الیاف کششی پوست (مکلاژن و الاستیک) به وجود می آید که در ابتدا قرمز هستند و بعد از مدتی سفیدرنگ و فرورفته می شوند.

این متخصص اظهار داشت: افزایش یا کاهش وزن ناگهانی، بارداری، استفاده از هورمن ها (مانند قرص های ضد حاملگی و استروئیدها) و بیماری غدد فوق کلیه از علل ایجاد ترک های پوستی هستند و همچنین ترشح هورمون کوتیزول در سنین بلوغ می تواند باعث به وجود آمدن استریا شود.

وی خاطرنشان کرد: ترک های پوستی قابل پیشگیری یا درمان نیستند ولی در مراحل اولیه ایجاد خطوط که قرمز رنگ هستند می توان با پماد و لیزر درمانی آنها را بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha