سلامت نیوز : احتمال ابتلاء فرزند به تالاسمی شدید در پدر و مادر مبتلا به تالاسمی خفیف، 25 درصد است .

دکتر نادری فوق تخصص خون اطفال با بیان این مطلب گفت: بسیاری از زوجین به دلیل ازدواج های غیر رسمی و خارج از دفترخانه و در نتیجه انجام ندادن آزمایشات قبل از ازدواج از ابتلاء خود به تالاسمی مینور یا خفیف اطلاعی ندارند چرا که این بیماری علائم ظاهری خاصی ندارد .

وی تصریح کرد : فرد مبتلا به تالاسمی ماژور از 2 سالگی هر ماه نیازمند دریافت خون و دریافت داروی دسفرال است که تا پایان عمر وی ادامه خواهد داشت .

دكتر نادری تاکید کرد : مبتلایان به تالاسمی ماژور در صورت استفاده صحیح از داروها و رعایت رژیم غذایی و تلاش در حفظ سلامت غدد می توانند مانند یک فرد عادی ازدواج کنند و دارای فرزند شوند .

وی افزود : افرادی که به حفظ سلامتی و دریافت به موقع خون و داروها اقدام نکنند عمر طولانی نخواهند داشت ضمن اینکه استخوان های صورت تغییر شکل داده و به دلیل رسوب آهن خون در بافت ها رنگ پوست آنها تیره می شود .

وی از خانواده ها خواست ضمن اهمیت دادن به انجام آزمایشات قبل از ازدواج و قبل از تولد نوزاد ، در صورت وجود فرزند مبتلا به تالاسمی  ماژور ، به رژیم غذایی و استفاده مرتب از داروها ، به حفظ سلامتی وی توجه ویژه ای داشته باشند .

گفتنی است 18 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha