یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 27442
سلامت نیوز : متخصصان تغذیه تاكید كردند خوردن پسته به عنوان میان وعده نه تنها یك گزینه مناسب برای حفظ سلامت قلب است بلكه در عین حال به كاهش وزن نیز كمك می‌كند.

به گزارش  ایسنا، آمارها نشان می‌دهد كه مصرف میان وعده‌ها در واقع بیش از یك چهارم كل كالری مصرفی آمریكایی‌ها را شامل می‌شود.

دكتر دیوید هبر، رییس مركز تغذیه انسانی در دانشگاه كالیفرنیا در این ‌باره متذكر شد: این مطالعه حائز اهمیت است چون برای اولین ‌بار نشان می‌دهد كه پسته می‌تواند بخشی از یك برنامه غذایی موفق برای كاهش وزن باشد.

دكتر هبر در ادامه تاكید كرد: بسیاری از افرادی كه عادت به مصرف تنقلات و میان وعده دارند تصور می‌كنند كه چوب‌ شور و بیسكوئیت‌های نمكی در مقایسه با مغزها برای كنترل وزن، گزینه بهتری هستند فقط به این خاطر كه چربی كمتری دارند اما مطالعات جدید ما این ایده را رد می‌كند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این گزارش 12 هفته‌ای روی 52 داوطلب مبتلا به اضافه وزن معلوم شد گروهی كه به جای چوب ‌شور از پسته به عنوان میان وعده استفاده كرده بودند بهتر موفق شدند شاخص توده بدنی خود را كاهش دهند، اما گروهی كه چوب شور را مصرف كرده بودند، موفقیت چندانی در این زمینه كسب نكردند.

به گزارش ایسنا، پزشكان همچنین تاكید دارند كه پسته برای سلامت قلب نیز مفید است. این مغز خشكبار بسیار مقوی است و حاوی ویتامین‌های ب و ویتامین ای بوده و املاح مغذی شامل آهن، پتاسیم، فسفر و كلسیم دارد. مغز پسته به دلیل دارا بودن آهن، خون ساز است و معمولا به افرادی كه از كم خونی فقر آهن رنج می‌برند، مصرف آن توصیه می‌شود. همچنین ویتامین آ موجود در پسته به بینایی در تاریکی کمک کرده و محرک رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha