یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
سلامت نیوز : یک روانشناس گفت:اعتیاد قشر جوان به استفاده نامحدود از اینترنت،یک بیماری مدرن است که بسترساز زیان های جسمی و روانی است.
سپیده هاشمی،روانشناس درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:اعتیاد اقشار جامعه به استفاده بیش ازحد از اینترنت،به عنوان یک بیماری مدرن شناخته می شود که زیان های جسمی و روانی زیادی بر فرد وارد کرده و با گذشت زمان فردی افسرده و گوشه گیر را خلق می کند.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده ای که از سوی دانشگاه ها و انجمن های مختلف در داخل و خارج از کشور صورت گرفته،تصریح کرد:باتوجه به تحقیقات صورت گرفته می توان گفت که اعتیاد به اینترنت یک اختلال روانشناختی-اجتماعی است که می تواند منجر به ازهم گسیختگی روابط اجتماعی شود.

این روانشناس اظهارداشت:فردی كه بیشتر وقت خود را پای کامپیوتر می گذراند؛از واقعیات جامعه دورمی ماند و روابط اجتماعی و خانوادگی خود را متزلزل می کند.

وی خاطرنشان کرد:با این افراد باید همچون یک فرد معتاد به دارو و مواد مخدر برخورد شود، معتادین به اینترنت بیمارانی محسوب می شوند که از افسردگی بالا رنج می برند.

هاشمی در رابطه با استفاده کودکان از اینترنتت گفت:این پدیده فقط به جوانان مختص نمی شود؛بلکه کودکان نیز درمعرض خطر اعتیاد به اینترنت هستند.

این روانشناس افزود:هنگامی که یک کودک به استفاده نامعقول از اینترنت عادت کند؛توانایی مهار رفتارها و اندیشه هایش را از دست می دهد و دچار اختلالات رفتاری در جامعه می شود.

وی در رابطه با پیشگیری از اعتیاد کودکان به اینترنت گفت:خانواده کودکان باید از نحوه ی استفاده فرزندانشان از این فرایند،اطلاع داشته باشند و حداقل یکی از والدین باید استفاده کامل از کامپیوتر و اینترنت را بدانند تا بتوانند از آسیب های اجتماعی که فرزندانشان را تهدید می کند،جلوگیری کنند.

هاشمی تصریح کرد:برای قشر جوان،راههای متفاوتی برای پیشگیری وجود دارد؛زیرا بیشترین عاملی که باعث گرایش این قشر به استفاده نادرست و بیش ازحد از اینترنت می شود، افسردگی حاد،نداشتن روابط اجتماعی سالم و کم تحرکی است.

وی خاطرنشان کرد:مبتلایان به این بیماری مدرن باید توسط یک روانشناس تحت درمان قرار گیرند تا بتوان ریشه های اصلی گرایش آنها به این محرک را یافت و اصلاح کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha