سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 274456

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های باکتری روده موسوم به "پروبیوتیک" برای مبتلایان به اختلالات متابولیک مفید است.

مکملی برای کنترل چاقی و اختلالات متابولیک

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های باکتری روده موسوم به "پروبیوتیک" برای مبتلایان به اختلالات متابولیک مفید است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: افرادی که از اختلالات مرتبط با چاقی رنج می‌برند از فوائد مصرف مکمل‌های باکتری روده بهره‌مند می‌شوند.

متخصصان آمریکایی به آزمایش روی باکتریوم Akkermansia muciniphila در ۳۲ مرد و زن پرداختند که حداقل با داشتن سه مورد از پنج فاکتور ناسالم متابولیکی شامل قند خون بالای ناشتا، فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا، پایین بودن کلسترول خوب و دور کمر بالا از معیارهای سندرم متابولیک برخوردار بودند.

این باکتریوم یکی از عوامل طبیعی در روده انسان است که در بدن مبتلایان به سندرم متابولیک کمتر وجود دارد. در مدت زمان سه ماهه انجام این آزمایش شرکت کنندگان به طور تصادفی در سه گروه جای گرفتند: مصرف روزانه قرص‌های حاوی باکتری زنده، باکتری پاستوریزه شده و شبه دارو.

در مقایسه با افرادی که از شبه داروها استفاده کرده بودند افرادی که باکتری پاستوریزه شده دریافت کرده بودند در حساسیت به انسولین و کلسترول بهبود چشمگیری مشاهده کردند و چندین فاکتور خونی التهاب و نارسایی کبدی در آنان کاهش پیدا کرده بود. همچنین وزن بدن، حجم چربی و دور کمر این افراد کاهش یافته بود.

به گزارش نیویورک تایمز، در این بررسی همچنین مشاهده شد که باکتری‌های زنده به طور قابل توجهی بی تأثیر بوده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha