سلامت نیوز : یك پزشك هلندی اعلام كرد نوعی داروی ضد التهاب موسوم به «سلكوكسیب» كه به طور معمول برای درمان آرتریت و سایر مشكلات و ناراحتی‌های دردناك تجویز می‌شود، می‌تواند به درمان سرطان سینه نیز كمك كند.

به گزارش ایسنا، دكتر جورجن ویك از متخصصان مركز پزشكی دانشگاه ماستریچ در هلند دراین ‌باره اظهار داشت: نتایج یك آزمایش بالینی روی 45 بیمار مبتلا به سرطان سینه در مراحل ابتدایی نشان داد كه این دارو به طور آشكار یك واكنش ضد توموری را در سطح مولكولی ترغیب می‌كند.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، سلكوكسیب از طبقه داروهای معروف به بازدارنده‌های انتخابی COX-2 است. COX-2 آنزیمی است كه عامل بروز التهاب و درد است.

براساس این گزارش، سلکوکسیب یک داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی است که برای درمان استئوآرتریت، روماتیسم، کاهش پولیپ‌های روده و راست روده در برخی از بیماران استفاده می‌شود. در واقع این داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی برای کاهش درد در بیمارانی که با دیگر داروهای این گروه دچار مشکلات گوارشی می‌شوند، کاربرد دارد.

پزشكان توصیه می‌كنند این دارو بیشتر در بیمارانی که به ‌طور مداوم و طولانی از آن استفاده می‌کنند، مصرف شود و برای درمان دردهای کوتاه‌ مدت و حاد، انواع دیگری از داروهای غیراستروئیدی تجویز شود.

دكتر ویك در بیانیه‌ای خاطرنشان كرد: این یافته جالب توجه است چون بدین معنی است كه با یك دارو كه در حال حاضر برای درمان بیماری‌های دیگر مورد استفاده دارد می‌توان در درمان سرطان سینه نیز به طور موثر بهره‌ گرفت.

دكتر ویك و دستیارانش امیدوار هستند كه در آینده با انجام آزمایشات بزرگتر اطلاعاتی را به دست بیاورند كه یافته آنها را بیشتر و مطمئن‌تر مورد تایید قرار دهند.

شرح این یافته در كنفرانس سرطان سینه در بروكسل ارائه شده اشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha