یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 27447
سلامت نیوز : هنگامیكه بیماران تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند، رعایت بهداشت بسیار حائز اهمیت است و باید با مسواك تمام دندان ها و فواصل آنها و وسایل ارتودنسی تمیز شود.
دكتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی عضو انجمن ارتودنتیستهای اروپا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پلاك عبارت است از لایه ای چسبناك از باكتری كه بر روی سطح دندان ها تشكیل می شود و باكتری ها موجود در پلاك با مواد قندی تركیب می شود و اسیدی تولید كرده كه باعث تضعیف مینای دندان می گردد بنابراین دندان ها در برابر پوسیدگی آسیب پذیرتر می كند.

وی با اشاره به اینكه مصرف تنقلات و غذاهای شیرین را باید كاهش داد افزود: مصرف شیرینی، شكلات، بیسكویت و نوشابه های گازدار به دندان ها آسیب می رساند.

جمیلیان تاكید كرد: زمانی كه بیماران تحت درمان ارتودنسی هستند و سیمهای ارتودنسی در دهان آنان قرار دارد رعایت بهداشت بسیار حائز اهمیت است و بیمار پس از صرف هر وعده غذایی باید توسط مسواك مناسب روی دندان ها و وسایل ارتودنسی را تمیز كند.

این متخصص خاطر نشان كرد: اندازه مسواك باید طوری باشد كه تمام نقاط داخل دهان و دندان ها را به سادگی تمیز كند دارای الیاف زیر نباشد كه به آرامی روی لثه ها و دندان ها حركت كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha