نماینده مردم مهاباد در مجلس با انتقاد از اینکه دولت کولبران را به حال خود رها کرده، گفت: تنها یک درصد قاچاق کالا از طریق معابر کولبری است.

دولت کولبران را به حال خود رها کرده است

سلامت نیوز:نماینده مردم مهاباد در مجلس با انتقاد از اینکه دولت کولبران را به حال خود رها کرده، گفت: تنها یک درصد قاچاق کالا از طریق معابر کولبری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،جلال محمود زاده  با یادآوری اینکه اشتغال جایگزین در مناطق مرزی وجود ندارد و اغلب جوانان بیکار هستند، تصریح کرد: جوانان مناطق مرزی با وجود چنین شرایطی چگونه باید معیشت خود را تامین کنند جز اینکه به کولبری و قاچاق روی بیاورند تا از گرسنگی نمیرند.
جلال محمودزاده

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی دولت نسبت به ساماندهی کولبران انتقاد کرد و افزود: هر چند قرار بود شرکتی برای کولبران تاسیس تا واردات کالا به صورت قانونی انجام شود و درآمد آن به کولبران اختصاص یابد و از سویی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند اما متاسفانه تنها 15 هزار کولبر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و مابقی به فراموشی سپرده شدند البته پس از مدتی کولبران بیمه شده را از پوشش بیمه خارج کردند.

دولت کولبران را به حال خود رها کرده است

وی با انتقاد از اینکه دولت کولبران را به حال خود رها کرده است، تصریح کرد: کولبران به دلیل عدم حمایت دولت، از مسیرهای رسمی کولبری نمی‌کنند بلکه از مسیرهای خطرناک این کار را انجام می‌دهند که در این مسیر کشته و یا زخمی می‌شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به گونه ای که روزانه در مناطق کردنشین و مرزی به طور متوسط 3 تا 4 کولبر زخمی و کشته می شوند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه دولت باید فکری به حال کولبران کند، گفت: اشتغال جایگزین برای کولبران باید در دستور کار دولت قرار گیرد و یا معابر رسمی را تعریف کند  تا کولبران بتوانند از مسیرهای قانونی معیشت خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند.

تنها یک درصد قاچاق کالا از  طریق معابر کولبری است

نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تنها یک درصد قاچاق کالا از  طریق معابر کولبری است، گفت: 99 درصد قاچاق از طریق اسکله‌ها، گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و تجاری به صورت رسمی و غیررسمی انجام می‌شود که در این رابطه نیاز است دولت به جای مبارزه با کولبران، قاچاق را به درستی مدیریت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha