سلامت نیوز : مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت، از اعلام تعرفه‌های درمانی سال 90 تا یکماه آینده خبر داد و گفت: هیئت دولت اختیار دارد که تعرفه‌های پیشنهادی را تغییر دهد.
دکتر علیرضا اولیایی منش در گفتگو با مهر اظهار داشت: تعرفه های درمانی بخشهای دولتی و خصوصی در جلسه شورای عالی بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شده است.

وی بدون اشاره به میزان افزایش تعرفه های سال 90 ، گفت: قرار بر این است که هیچ عدد و رقمی از میزان افزایش تعرفه ها تا زمانی که به تصویب دولت نرسیده است، اعلام نشود. چون این کار باعث می شود که برخی افراد این اعداد و ارقام را نهایی تلقی کنند و مشکلاتی به وجود بیاورد.

اولیایی منش ادامه داد: بهتر است تا زمانی که تعرفه ها به امضای رئیس جمهور نرسیده و اعلام نشده است، رسانه ها از پرداختن به اعداد و ارقام غیرواقعی خودداری کنند.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور، افزود: تعرفه های سال 90 با ملاحظات خاصی بررسی و به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می شود این تعرفه ها حداکثر ظرف یکماه آینده از سوی هیئت وزیران اعلام شود، گفت: هیئت دولت این اختیار را دارد که اعدادم و ارقام پیشنهادی را بالا و پایین ببرد و این کار در برخی از سالها اتفاق افتاده است.

این در حالی است که وزیر بهداشت روز گذشته در ارتباط با وضعیت تعرفه های درمانی سال 90 گفته بود که در سال گذشته نمودار بانک مرکزی 5/12 درصد بوده و علاوه بر آن هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی مواردی هستند که در سیستم درمانی تاثیرگذارند و باید همه در میزان افزایش تعرفه‌ها لحاظ شود. چرا که اگر تعرفه‌ها غیرواقعی و پایین دیده شوند کیفیت خدمات تنزل می‌یابد و تبعات ناشی از کاهش کیفی خدمات موجب عدم رضایت مردم از خدمات سلامت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha