چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 274500

تهران- ایرنا- رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: بر اساس پایش انجام شده در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، میزان نمک در نان بربری بیشتر از سایر نان‌ها است.

نان بربری شورترین نان کشور است

سلامت نیوز: رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: بر اساس پایش انجام شده در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، میزان نمک در نان بربری بیشتر از سایر نان‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر هدایت حسینی با اشاره به اهمیت مقدار نمک دریافتی در ایجاد بیماری پرفشاری خون گفت: در راستای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انستیتو تغذیه برای سیاست‌گذاری در جهت کاهش عوامل خطر تغذیه‌ای، برنامه پایش عوامل خطر تغذیه‌ای شامل نمک، قندهای ساده، چربی و اسیدهای چرب ترانس و اشباع را در مواد غذایی صنعتی و سنتی اجرا می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،وی با اشاره به برنامه‌های کنترل و کاهش فشار خون در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: بیشترین مقدار نمک دریافتی از طریق مواد غذایی در کشور، مربوط به نان است و در بین انواع نان‌ها، نان بربری بیشترین مقدار نمک را دارد.

حسینی افزود: البته با توجه به سرانه مصرف بالای نان لواش در کشور و بالا بودن مقدار نمک در تولید این نان بیشترین مقدار نمک را از بین مواد غذایی نان لواش به سبد مصرف غذایی ایرانی‌ها وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: بر این اساس، کاهش نمک در انواع نان به ویژه لواش و بربری می‌تواند نقش مهمی در کاهش دریافت نمک روزانه و پیشگیری از پرفشاری خون داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha