چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 274506

مصرف شربت آلوئه ورا و سکنجبین علاوه بر خواص بسیاری که دارد می‌تواند تابستان را برای شما دلچسب‌تر کند.

معجزه درمانی شربت آلوئه ورا

سلامت نیوز:مصرف شربت آلوئه ورا و سکنجبین علاوه بر خواص بسیاری که دارد می‌تواند تابستان را برای شما دلچسب‌تر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آلوئه ورا گیاه شگفت‌انگیزی است که از گذشته برای درمان یبوست، بیماری‌های پوستی، آلودگی بدن با کرم‌ها، عفونت‌ها و درمان کولیک (قولنج) و غیره استفاده می‌شد؛ امروزه هم آلوئه ورا به دلیل خواص شگفت‌انگیزی که برای سلامت پوست دارد، به‌طور گسترده‌ای در تولید لوازم آرایشی، داروها و صنایع غذایی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خوردن آلوئه ورا ویتامین‌هایی مانند ویتامین‌های C، A و E که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند به بدن می‌رساند؛ علاوه بر این، ویتامین‌های ب-۱۲، اسید فولیک و کولین نیز در آلوئه ورا یافت می‌شوند؛ آلوئه ورا حاوی هشت آنزیم آلیاز، آلکالین فسفاتاز، آمیلاز، برادی‌کیناز، کربوکسی‌پپتیداز، کاتالاز، سلولاز، لیپاز و پروکسیداز است و میتواند منبع مناسبی برای تامین مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی باشد.



چهار اسید چرب در آلوئه ورا وجود دارد که شامل کلسترول، کمپسترول، بتاسیتوسترول و لوپئول هستند؛ هورمون‌های اکسین و جیبرلین موجود در آلوئه ورا هم خاصیت ضدالتهابی دارند و به درمان زخم‌ها کمک می‌کنند.


بهترین ترکیب برای خوردن ژل آلوئه ورا

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره خواص آلوئه ورا و راه‌کار‌های استفاده از آن اظهار کرد: با توجه به رسیدن روز‌های گرم سال شاید بهترین راه برای فرار از گرما استفاده از شربت آلوئه ورا و به خصوص ترکیب آن با سکنجبین و لیمو ترش باشد؛ این شربت حاوی ویتامین A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسید فولیک، منیزیم، منگنز، روی، آهن، پروتئین، کلسیم، فسفر، فیبر، مس، سلنیوم، اسید سیتریک است.



وی ادامه داد: از خواص این شربت می‌توان به خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد میکروبی بالای آن اشاره کرد؛ خاصیت آنتی اکسیدانی که در این شربت وجود دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و در نهایت از بین رفتن عفونت‌های معده و روده و حتی کاهش احتمال ابتلا به ویروس‌های خطرناکی مثل HIV می‌شود.

عظمایی  گفت: مصرف این شربت موجب پاکسازی سموم بدن می‌شود؛ افرادی که عادت به مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر دارند می‌توانند ریه‌های خود را با آلوئه ورا پاکسازی کنند، استفاده از گیاه آلوئه ورا موجب کاهش اضطراب و استرس، رفع انسدادهای کبدی، تقویت قلب و عروق، جلوگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود همچنین می‌تواند به رفع یبوست ، کنترل قند، فشار و چربی خون، کاهش وزن و تناسب اندام و تقویت حافظه کمک کند. مصرف این شربت برای افرادی که زخم‌های دیابتی دارند هم بسیار مفید است.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه می‌توانید روزانه ۳ تا ۴ استکان از شربت آلوئه ورا و سکنجبین استفاده کنید، تصرح کرد: مصرف مداوم این شربت برای افرادی که مشکلات تنفسی و ریوی مثل آسم و تنگی نفس دارند مفید واقع می‌شود، مصرف آلوئه ورا برای افرادی که دچار سرماخوردگی‌های طولانی می‌شوند هم مفید است، اما به یاد داشته باشید که افراد در مصرف آن به زنان باردار پیشنهاد نمی‌شود.
مواد لازم برای تهیه شربت آلوئه ورا

ژل شفاف آلوئه ورا: ۲ تا ۳ لیوان

سکنجبین: یک لیوان

آب: ۲ تا ۳ لیوان

لیمو ترش به مقدار لازم


طرز تهیه شربت آلوئه ورا و سکنجبین

برای تهیه این شربت باید ابتدا برگه‌های آلوئه ورا را بشویید و ژل آن را خارج کنید، بهتر است برای این کار از برش‌های عرضی استفاده کنید. مقداری سکنجبین، آب و ژل را داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید؛ محلول به دست آمده را  در یخچال نگهداری ‌کنید و هنگام سرو، مقداری لیمو ترش به آن اضافه  کنید تا طعم دلچسب‌تری داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha