یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 27454

یك متخصص پوست و مو گفت: روغن‌‌ها و ماساژ تنها حس آرامش را به فرد القا می‌‌كنند و نمی‌توانند در درازمدت مشكل پوستی را بهبود بخشند و بیشتر جنبه تفریحی دارند تا جنبه درمانی داشته باشند.

سلامت نیوز :  یك متخصص پوست و مو گفت: روغن‌‌ها و ماساژ تنها حس آرامش را به فرد القا می‌‌كنند و نمی‌توانند در درازمدت مشكل پوستی را بهبود بخشند و بیشتر جنبه تفریحی دارند تا جنبه درمانی داشته باشند.

امیر هوشنگ احسانی در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: در گذشته اعتقاد بر این بود كه انجام منظم تكنیك‌‌های ماساژ در مدتی طولانی موجب استحكام بیشتر عضلات می‌شود و افتادگی پوست فرد را از بین می‌برد.

وی گفت: از ماساژ درمانی برای تسكین دردهای مفصلی و موضعی نیز استفاده می‌كردند كه روغن‌های ماساژ منشأ گیاهی دارد و حاوی انواع ویتامین‌های محلول در چربی مانند A و E است.

این متخصص پوست افزود: مطالعات جدید نشان داده است كه ماساژ تأثیر چندانی در شل بودن عضلات ندارد؛ روغن‌‌ها و ماساژ تنها حس آرامش را به فرد القا می‌‌كنند و نمی‌توانند در درازمدت مشكل پوستی را بهبود بخشند.

احسانی اضافه كرد: روغن ماساژ یكی از ملزومات تكنیك ماساژ است و نقشی در درمان خشكی و دیگر ناراحتی‌‌های پوستی ندارد؛ استفاده از روغن‌‌های ماساژ بیشتر جنبه تفریحی دارد تا درمانی.

وی اظهار داشت: لوسیون ‌های ماساژ پایه روغنی ندارند بنابراین هنگام ماساژ از روی پوست، سُر نمی‌خورند و در جای خود باقی می‌مانند.

این متخصص پوست و مو گفت: اگر افراد می‌خواهند با روش‌‌های ماساژ حس آرامش به دست آورند، می‌توانند از این روش‌‌ها استفاده كنند ولی اگر انتظار دارند كه ماساژ با روغن‌‌های گیاهی پوستشان را جوان كند یا جوان بمانند، سخت در اشتباه ‌هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha