یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 27456

رئیس بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران گفت: 40 درصد سرطان‌ها با تغییر سبك زندگی قابل پیشگیری است و 40 درصد از موارد سرطان را می‌توان با تشخیص به موقع درمان كرد.

سلامت نیوز : رئیس بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران گفت: 40 درصد سرطان‌ها با تغییر سبك زندگی قابل پیشگیری است و 40 درصد از موارد سرطان را می‌توان با تشخیص به موقع درمان كرد.

به گزارش فارس، ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران كه 22 تا 25 اردیبهشت در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود افزود: تشخیص سریع بیماری‌ و شناخت عوامل ایجاد كننده سرطان‌زا از مهمترین وظایف روزمره پزشكان به منظور جلوگیری و درمان بیماری سرطانی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینكه در بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران، به دلیل اهمیت موضوع، به سرطان‌ها به طور ویژه پرداخته خواهد شد، تصریح كرد: سرطان سومین عامل مرگ و میر در كشورهای در حال پیشرفت از جمله در ایران است و این امر به علت رشد جمعیت، افزایش امید به زندگی، فراوانی تعداد افراد سالخورده و عوامل ایجاد سرطان‌ها از قبیل استعمال دخانیات، مصرف غذاهای سرطان‌زا و آلودگی‌های زیست محیطی است.

به گفته رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی مردها به دلیل آنكه بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند، حدود 12 درصد بیش از زنان درگیر این بیماری می‌شوند و 14.7 درصد سرطان پوست كه سریع‌ترین سرطان است به مردها اختصاص دارد.

وی ادامه داد: فراوانی سرطان بدون در نظرگیری جنسیت عبارت از: پستان 11.5 درصد، معده 10.2 درصد، روده بزرگ 7.7 درصد و مثانه 7.8.

خسرونیا تصریح كرد: با نگاهی گذرا به علایم سرطان، شخص بیمار به راحتی می‌تواند، علایم اولیه سرطان را حس كند كه متاسفانه در اكثر بیماران به دلیل نداشتن آگاهی، مدت طلایی تشخیص بیماری خود را صرف درمان‌های نامربوط به سرطان می‌كنند. این در حالی است كه در این زمان بیماری روبه رشد است.

وی به بیماران توصیه كرد به محض ایجاد زخم بی‌ علت یا تغییر رنگ پوست به پزشك مراجعه كنند. همچنین در صورت مشاهده دفع خون از طریق مدفوع یا استفراغ خونی، لاغری بی‌دلیل و ضعف عمومی به پزشك مراجعه كنند.

خسرونیا گفت: متاسفانه بیشتر بیماران دفع خون از طریق مدفوع را به بواسیر نسبت داده از درمان اساسی خودداری می‌كنند. این در حالی است كه با انجام آزمایش‌های سالانه و معاینه می‌توان بسیار سریع به تشخیص سرطان كمك و از پیشرفت و توسعه آن جلوگیری كرد.

بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران 22 تا 25 اردیبهشت امسال در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha