سلامت نیوز : قائم مقام دبیر كل ستاد مبازره با مواد مخدر از نهایی شدن ایجاد مراكز اقامت اجباری و درمان معتادان در 5 استان كشور طی سال جاری خبر داد و گفت: این مراكز در همه استانها ایجاد می‌شوند.

طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مراكز اقامت اجباری درمان معتادان در 5 استان در مراحل نهاییاست و آماده پذیرش است و در حال حاضر امكانات پذیرش در شیراز آماده شده است و در تهران نیز مراحل پذیرش آغاز شده است اما طبق قانون ما باید در تمام استانها این مراكز را ایجاد كنیم.

وی افزود: ویژگی‌ این مراكز این است كه فردی كه معتاد است در این مراكز بر اساس حكم قاضی نگهداری می‌شود تا در كنار حمایت‌های درمانی كار بازتوانی‌ها و افزایش توانمندی‌ها را نیز در این معتادان شاهد باشیم زیرا این مراكز درمانی برای اموری خاص مدنظر نیستند بلكه در كنار این مراكز با امكاناتی كه دولت (استانداران) به وجود می‌آورند این فضاها تأمین شود.

طاهری در پاسخ به این پرسش كه ظرفیت پذیرش مراكز اقامت اجباری و درمان معتادان چه تعداد معتاد است، خاطرنشان كرد: ما براساس قانون باید در مركز هر استان یك مركز اقامت و درمان اجباری معتادان راه‌اندازی كنیم تا كسانی كه معتاد هستند و نمی‌خواهند ترك كنند را به این مراكز بیاوریم تا در این مراكز ترك كنند.

وی افزود: طبیعی است كه بخش عمده‌ای از معتادان ما به این صورت هستند یعنی در خانه مشكل ایجاد می‌كنند در خیابان‌ها و منظر عمومی هستند ولی در مجموع عدد و رقم ظرفیت مراكز اقامت اجباری درمان معتادان بستگی به ظرفیت پذیرش استان‌ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha