پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 274617

مطالعات جدید نشان می‌دهد استمرار ورزش و تکرار آن هر روز در ساعت مشخصی، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد.

کاهش وزن با ورزش در ساعت‌های مشخص

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد استمرار ورزش و تکرار آن هر روز در ساعت مشخصی، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مطالعات محققان دانشگاه براون در آمریکا نشان می‌دهد اکثر افراد تمایل بیشتری به ورزش صبحگاهی دارند و آن را در کاهش وزن مؤثرتر می‌دانند. مطالعات جدید نشان می‌دهد آنچه در ورزش و کاهش وزن مؤثر است، استمرار و نظم در فعالیت‌های بدنی است و بهتر است برای مثال فعالیت روزانه در زمان مشخصی صورت گیرد، چه این زمان صبح، بعد از ظهر یا اوایل شب باشد. ورزش با افزایش سوخت و ساز بدن در کاهش وزن مؤثر است و بهتر است ورزش هر روز در ساعت مشخصی انجام شود.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،در این مطالعه به انجام ورزش‌های سنگین تاکید نشده است و حتی ورزش‌های سبک نیز در صورت استمرار نقش مهمی در کاهش شاخص توده بدنی دارد.


شاخص توده بدنی (BMI) مهم‌ترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می‌آید. شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸.۵، نشان‌دهنده کم‌وزنی غیر طبیعی است. اگر عدد به‌دست آمده بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگ‌تر و مساوی ۲۵، نشان‌دهنده اضافه وزن است. عدد ۳۰ به بالا نشان‌دهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین ۳۰ تا ۳۴.۹)، چاقی درجه دو (بین ۳۵ تا ۳۹.۹) و چاقی درجه سه (۴۰ به بالا) تقسیم‌بندی می‌شود.


چاقی خطر مرگ زودرس را در زنان سه درصد و در مردان ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. محققان بر این باورند که بدن مردان چاق مقاومت بیشتری نسبت به انسولین دارد و میزان چربی کبد و دیابت، چاقی را برای آنان کشنده‌تر می‌کند.
اکنون حدود ۶۱ درصد از بزرگسالان به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند و شاخص توده بدنی بالایی دارند.
نتایج این مطالعه در نشریه Obesity منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha