یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 27463
سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: رزماری، بادرنجبویه، سنبل‌طیب و گل ساعتی آرام‌بخش است.

محمد صالحی سورمقی در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: در دهه‌های اخیر و با ماشینی شدن دنیای امروز عدم تحرك، مشكلات روحی روانی و تغذیه غلط است، رواج زیاد پیدا كرده است.

وی گفت: زندگی ماشینی بسیاری از بیماری‌ها همانند دیابت، چاقی، امراض قلبی عروقی، اختلالات هورمونی و سوء هاضمه را گسترش داده است و یكی از مهمترین این بیماری‌ها اختلالات روحی روانی، عدم و كاهش آرامش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: گرچه تلاش محققان و دانشمندان موجب كشف داروهای شیمیایی متعدد برای رفع این مشكلات شده است ولی عوارض جانبی اینگونه داروها به خصوص در طولانی مدت باعث نگرانی مصرف كنندگان آنها است.

صالحی سورمقی اضافه كرد: به همین دلیل از چند دهه قبل تلاش برای تهیه داروهای با منشاء گیاهی به منظور آرام‌بخش شروع شده و با كمك از تجربیات ارزشمند گذشتگان و علوم پیشرفته امروز، داروهای گیاهی مختلفی با اثر آرام‌بخش و ضدافسردگی و به شكل نوین تهیه شده است.

وی گفت: از بین گیاهانی كه از قدیم به این منظور استفاده می‌كردند و امروز با صنایع داروسازی جدید به فرآورده‌های نوین تبدیل شده‌اند، می‌توان گیاهان سنبل‌الطیب (علف گربه)، روزماری (اكلیل كوهی)، بادرنجبویه (ملیس)، ، نعنا، رازك گل ساعتی و علف چای را نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha