مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف شیر و لبنیات کافی در تمام سنین از بروز بیماری‌های مزمن گوناگون جلوگیری می‌کند.

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف شیر و لبنیات کافی در تمام سنین از بروز بیماری‌های مزمن گوناگون جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا صورت گرفته نشان می‌دهد مصرف لبنیات کم‌چرب و شیر کافی در دوران بارداری، در وزن، قد و مواد معدنی استخوان‌های کودک تاثیر مهمی دارد. در این مطالعه آمده است مصرف شیر و لبنیات کافی در تمام سنین ضروری است.
سالمندان با مصرف شیر و لبنیات نسبت به پوکی استخوان، ضعف و تحلیل عضلات در امان هستند. به مرور زمان و با افزایش سن، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد. استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است. با تضعیف عضلات، اندام‌های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب پذیر می شوند.
در این مطالعه تاثیر مصرف مواد لبنی در دوران بارداری، شیردهی، نقش آن در تراکم استخوان افراد در سنین مختلف، و تاثیر آن بر اختلال شناختی، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سندرم متابولیک، انواع سرطان و بیماری‌های التهابی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نشان می‌دهد مواد لبنی با وجود مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز و همچنین خواص ضد التهابی، در پیشگیری از انواع بیماری‌های مزمن نقش دارند.
شیر و محصولات لبنی منبع غنی کلسیم، پروتئین، فسفر، پتاسیم، روی، سلنیوم، و انواع ویتامین است، با این حال مصرف این مواد غذایی ارزشمند رو به کاهش است. مصرف مواد لبنی کم چرب به میزان حداقل سه واحد در روز برای تمام سنین توصیه شده است.
نتایج این مطالعه در نشریه Nutrition and Dietetics منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha