عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بخش عمده‌ای از عوارض خونی و متابولیک ناشی از شیمی‌درمانی در بیماران مبتلابه سرطان قابل‌ پیشگیری است.

بخش عمده‌ای از عوارض شیمی‌درمانی قابل‌ پیشگیری است

سلامت نیوز: عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بخش عمده‌ای از عوارض خونی و متابولیک ناشی از شیمی‌درمانی در بیماران مبتلابه سرطان قابل‌ پیشگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد بابایی در ارتباط با برگزاری کنگره اختلالات خونی و متابولیک شیمی‌درمانی گفت: این کنگره ۲۰ تیرماه سال جاری در هتل پارسیان اوین با حضور اساتید و صاحب‌نظران برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینهٔ پیشگیری و کنترل عوارض خونی و متابولیک شیمی‌درمانی در آن موردبحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: درمان‌های مختلف سرطان ازجمله شیمی‌درمانی می‌تواند با عوارضی همراه باشد که برگزاری این کنگره در ارتقای دانش پزشکان برای پیشگیری و کنترل این عوارض بسیار حائز اهمیت است و تلاش کرده‌ایم که جدیدترین موضوعات در این زمینه را به شرکت‌کنندگان ارائه دهیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: متخصصان انکولوژی، هماتوانکولوژی، جراحان عمومی، متخصصین عفونی و سایر پزشکانی که با این موضوع در ارتباط هستند از جمله شرکت‌کنندگان در این کنگره خواهند بود که آشنایی با عوارض و اینکه درمان‌های سرطان هر یک چه عوارضی را به همراه دارد و یا چگونگی کنترل عوارض ازجمله مباحثی خواهد بود که با حضور اساتید و صاحب‌نظران مطرح می‌شود.

بابایی با بیان اینکه از طریق برخی از درمان‌های دارویی حین و بعد از شیمی‌درمانی می‌توان از عوارض شیمی‌درمانی پیشگیری کرد، گفت: آشنایی پزشکان با این عوارض و ارتقای دانش آنها سبب می‌شود که تیم درمانی عوارض را پیش‌بینی و بر اساس آن پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش زیادی از بیماران می‌توان از طریق پیش‌بینی عوارض، آن‌ها را پیشگیری و یا با تجویز دقیق دارو و شناخت عوارض، آن را کنترل کرد بنابراین می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از عوارض شیمی‌درمانی قابل‌پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha