سلامت نیوز :معاون اداری و مالی سازمان انتقال خون گفت: برای رسیدن به شاخص استاندارد و مطلوب خون‌گیری باید دو هزار نیروی انسانی جدید در این سازمان به كار گرفته شود.
 
به گزارش ایرنا، مصطفی پدیدارافزود: در كشورهای پیشرفته به ازای هر پرسنل، 250 تا 300 واحد خون‌گیری انجام می‌شود، در حالی كه این میزان در كشور ما بیش از 500 واحد خون‌گیری به ازای هر پرسنل است.
وی اظهار داشت: هرچند این آمار به معنای بهره‌وری مطلوب است اما فشار مضاعفی را به كاركنان انتقال خون وارد می كند.
پدیدار خاطرنشان كرد، در سال گذشته با مجوزهای موردی، تنها 250 نفر در سازمان انتقال خون استخدام شدند اما معاونت توسعه ریاست جمهوری امسال 500 مجوز استخدامی به سازمان انتقال خون اختصاص داده است.
معاون اداری و مالی سازمان انتقال خون گفت: آزمون استخدام 500 نیروی این سازمان اسفندماه سال گذشته برگزار شد و امیدواریم نتایج آن در هفته جاری اعلام شود.
وی با بیان اینكه اكنون چهار هزار نفر در سازمان انتقال خون مشغول به كار هستند، افزود: با جذب 500 نیرو، می‌توانیم مجموع كاركنان این سازمان را تا 13 درصد افزایش داده و شاخص خون‌گیری به ازای هر پرسنل را به 430 واحد در سال برسانیم.
پدیدار در ادامه به اعتبارات سازمان انتقال خون اشاره كرد و گفت: اعتبارات این سازمان از سال 85 تاكنون 504 درصد افزایش داشته است و امسال نیز رشد اعتباری 50 درصدی برای این سازمان در نظر گرفته شده كه امیدواریم تصویب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha