سلامت نیوز :  مدیر عامل سازمان انتقال خود ایران اعلام كرد : 110 هزار لیتر پلاسمای اهدایی مردم در سال گذشته تبدیل به دارو شد.
 
حسن ابوالقاسمی در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر این دارو ها برای بیماران صعب العلاج مورد استفاده قرار می گیرد.
وی در ادامه به تشریح آمار سازمان انتقال خون در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته یك میلیون و 900 هزار واحد خون از سراسر كشور اهدا شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد بی نظیری برخوردار بوده است.
مدیر عامل سازمان انتقال خون، استان های تهران، فارس، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان را پنج استان برتر كشور از نظر اهدای خون بر شمرد.
ابوالقاسمی خاطر نشان كرد: استان های خراسان شمالی، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان و همدان بیشترین رشد خون گیری را نسبت به گذشته داشته اند.
وی با بیان اینكه اهدای مستمر خون یكی از شاخص ها مهم سلامت محسوب می شود، گفت: خون افرادی كه به طور مستمر خون اهدا می كنند از ضریب سلامتی بیشتری برخوردار است .
به گفته وی، شاخص اهدای مستمر خون از 43 درصد در گذشته به بیش از 45 درصد در حال حاضر رسیده است.
مدیر عامل سازمان انتقال خود ایران اظهار داشت: استان های كردستان، لرستان، خراسان شمالی، كرمانشاه و ایلام از نظر اهدای خون بانوان، جزو پنج استان برتر كشور هستند.
ابوالقاسمی افزود: استان های سمنان، مازندران، یزد، فارس و بوشهر از نظر شاخص اهدای خون با یك هزار نفر جمعیت ، بالاترین آمار را در كشور داشته اند و استان كردستان نیز با 729 خون گیری به ازای هر پرسنل بیشترین شاخص خون گیری نسبت به تعداد نیرو را در كشور داشته است.
وی در ادامه به برگزاری دومین همایش بین المللی طب انتقال خون اشاره كرد و گفت: این همایش با محوریت پلاسما در روزهای بیستم و بیست و یكم اردیبهشت ماه جاری در تهران برگزار می شود.
مدیر عامل سازمان انتقال خود ایران افزود: در این همایش 33 نفر از كشور های خارجی از جمله آلمان و سوییس حضور دارند و این همایش عمومی نیست بلكه برای افراد خاص طراحی شده است.
ابوالقاسمی، چگونگی جذب اهدا كنندگان پلاسما ، سلامت خون و پلاسما، تست های مولكولی پلاسما و انواع مشتقات فراورده های پلاسما را از جمله موضوعات دومین همایش بین المللی طب انتقال خون با محور پلاسما برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha