سلامت نیوز : 85 درصد از ملزومات مورد نیاز مصرفی در امور پزشکی را در کشور تولید می‌کنیم و در زمینه تجهیزات پزشکی کارهای بزرگی را انجام داده و در حال انجام هستیم.
دکتر مرضیه دستجردی در آستانه چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران هلث 2011) با بیان این مطلب افزود: توقع داریم که صنعتگران و تلاشگران عرصه تولید که توان ساخت و تولید تجهیزات پزشکی را دارند، حضور یافته و در قالب جنبش و جهاد به ما کمک کنند.

وی با تأکید براین که در حال حاضر 85 درصد ملزومات مورد نیاز مصرفی کشور داخلی است، گفت: حتی ساخت دستگاه‌های پیشرفته از جمله دستگاه دیالیز را آغاز کردیم و در این راستا دستور خرید 30 دستگاه از آن برای مراکز درمان کشور، توسط وزارت بهداشت صادر شده است.

وزیر بهداشت گفت: اگر تولیدکنندگان داخلی اصول استاندارد کیفی را رعایت کنند این اطمینان را می‌دهم که لزومی برای خرید محصولات خارجی، چند برابر قیمت و واردات آن وجود نداشته باشد.

دکتر دستجردی تأکید کرد: با تولید و بازاریابی خوب می‌توانیم علاوه بر جلوگیری از خروج ارز موجب رشد و شکوفایی اقتصادی بهداشت و درمان کشور باشیم.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث 2011 با فضایی بیش از 30 هزار متر مربع شامل 16 هزار مترمربع غرفه در 9 سالن مختلف با حضور 550 شرکت داخلی و خارجی 26 الی 29 اردیبهشت ماه 1390 در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha