شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 274755

یک شیوه نوین ایمپلنت دندان به بیمارانی که به دلیل ترس از جراحی و خونریزی یا نگرانی از فرآیند طولانی درمان از کاشت دندان امتناع می‌کنند کمک می‌کند در یک روز و بدون خون‌ریزی صاحب دندان شوند.

شیوه نوین ایمپلنت دندان بدون جراحی و خونریزی

سلامت نیوز:یک شیوه نوین ایمپلنت دندان به بیمارانی که به دلیل ترس از جراحی و خونریزی یا نگرانی از فرآیند طولانی درمان از کاشت دندان امتناع می‌کنند کمک می‌کند در یک روز و بدون خون‌ریزی صاحب دندان شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مهدی سمیعی ایمپلنتولوژیست  اعلام کرد: بیمارانی که به دلیل ترس از جراحی، خونریزی و یا نگرانی از فرآیند طولانی مدت درمان از کاشت دندان امتناع می‌کردند می‌توانند از این پس با شیوه‌های درمانی ایمپلنت دیجیتال در یک روز صاحب دندان جدید شوند.

وی تصریح کرد: ایمپلنت دیجیتال یکی از جدیدترین تکنیک‌های درمانی در دنیا محسوب می‌شود که خوشبختانه این روش در ایران همگام با پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به شکل کاملاً حرفه‌ای انجام می‌شود، روشی که در آن دیگر نیازی به جراحی باز، خونریزی و بخیه نیست.

این دندانپزشک ادامه داد: در ایمپلنت دیجیتال ابتدا دهان توسط CBCT (رادیوگرافی سه بعدی) اسکن شده و سپس تمام اطلاعات نظیر شرایط استخوان، وضعیت سینوس و عصب‌ها ارزیابی شده و با توجه به اطلاعات گرفته شده گاید جراحی توسط پرینتر سه بعدی طراحی می‌شود. محل کارگذاشتن ایمپلنت به وسیله حفره‌ای که در این گاید تعبیه شده به طور دقیق مشخص شده و همه اندازه گیریها و ارزیابی‌ها دیجیتال با دقت بسیار بالا امکان هرگونه خطایی را به حداقل رسانده و در نتیجه موفقیت ایمپلنت را به حداکثر می‌رساند. هرچند که در شیوه‌های سنتی کاشت ایمپلنت هم مهارت ایمپلنتولوژیست مانع ایجاد هرگونه مشکلی می‌شود ولی در این تکنیک احتمال بسیاری از مشکلات به صفر می‌رسد.

سمیعی گفت: درواقع اجزای ایمپلنت ساخته شده متناسب با شرایط خود بیمار موجب بهبود سریع‌تر شده و پیچیدگی‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در ایمپلنت دیجیتال از آنجایی که درمانگر کاملاً از وضعیت زیر لثه مطلع است نیاز به برش طولی زیاد ندارد بلکه تنها با استفاده از پانچ بافتی ایمپلنت را وارد استخوان می‌کند.

این جراح ابراز کرد: در روش‌های سنتی پس از کاشت ایمپلنت دو تا چهار ماه زمان لازم است تا پایه به استحکام لازم برسد و پس از آن روکش و یا پروتز روی پایه تیتانیومی نصب می‌شود درحالی که در ایمپلنت دیجیتال در همان جلسه اول بلافاصله پس از کاشت پایه، روکش نیز نصب می‌شود، به طوری که بیمار حتی یک روز هم بدون دندان نخواهد ماند و این مسئله به خصوص در مورد ایمپلنت دندانهای جلویی که در دید قرار دارند بسیار رضایت‌بخش‌تر است.

سمیعی خاطرنشان کرد: صرف نظراز فاکتورهای سرعت در کاشت دندان، آنچه ایمپلنت دیجیتال را به عنوان یک شیوه درمانی محبوب و موفق مبدل کرده است جراحی کمتر تهاجمی در این روش است که البته همین امر باعث شده تا افراد در طول درمان کمتر دچار استرس و نگرانی شوند و درمان آرامش بخشی را نسبت به شیوه‌های کلاسیک تجربه کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha