سلامت نیوز :  دبیر انجمن روانپزشكان ایران گفت: یك‌پنجم درآمدی كه كودكان كار به دست می‌آورند به خود كودك و خانواده‌اش تعلق می‌گیرد و بقیه درجیب افرادی كه آنها را به كار می‌گمارند می‌رود.

پرویز مظاهری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه متأسفانه كودك‌آزاری در كشور وجود دارد، اظهار داشت: مواردی وجود دارد كه آسیب به كودك توسط پدر و مادر خود كودك وارد می‌شود و این رفتارها به دلیل افزایش تحریك‌پذیری والدین، عصبانیت بیش از حد، اختلال افسردگی، اضطراب و وجود اختلال شخصیت ایجاد می‌شود.

وی افزود: عوامل اجتماعی مانند فقر اقتصادی و فرهنگی، بیكاری و تحمیل هزینه‌های زیاد زندگی فرد نیز می‌تواند موجب كودك‌آزاری شود.

مظاهری تصریح كرد: یكسری كودك‌آزاری هم در افراد بی‌بضاعت وجود دارد كه پدر و مادر اجازه تحصیل به فرزند نمی‌دهند و كودك خود را برای كار در اختیار افراد سودجو می‌گذارند و این كارفرماها از وجود كودكان در كارگاه‌های شرایط سخت استفاده می‌كنند.

وی اضافه كرد: نكته مهم این است كه یك‌پنجم درآمدی كه این بچه‌ها به دست می‌آورند به خود كودك و خانواده‌اش تعلق می‌گیرد و بقیه در جیب افرادی كه آنها را به كار می‌گمارند می‌رود.

دبیر انجمن روانپزشكان ایران خاطر نشان كرد: برای پیشگیری از كودك‌آزاری علاوه بر تقسیم عادلانه ثروت در جامعه باید آموزه‌های مهارت زندگی را در كشور برای تمام خانواده‌ها و در سطح مطبوعات و صدا و سیما منتشر كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha