دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 274918

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش کردن با تردمیل می‌تواند درد ناشی از قاعدگی را کاهش دهد و موجب تقویت طولانی‌مدت کیفیت زندگی شود.

ورزش با تردمیل درد قاعدگی را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش کردن با تردمیل می‌تواند درد ناشی از قاعدگی را کاهش دهد و موجب تقویت طولانی‌مدت کیفیت زندگی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محققان در این مطالعه از زنان ۱۸ تا ۴۳ ساله خواستند تا سه بار در هفته در یک برنامه آموزشی ورزش ایروبیک (هوازی) برای مدت چهار هفته شرکت کنند. این برنامه ورزشی یک روز پس از پایان دوره قاعدگی آغاز شد و پس از اتمام چهار هفته، افراد مورد مطالعه برای شش ماه در خانه نیز ورزش کردند. سپس نتایج این مطالعه این افراد با افرادی که در گروه کنترل قرار داشتتد و برنامه‌های عادی زندگی روزمره خود را دنبال می‌کردند، مقایسه شد.

این مطالعه نشان داد، درد دوران قاعدگی در زنانی که در برنامه آموزشی ایروبیک شرکت کرده بودند پس از چهار هفته ۶ درصد و در زنانی که برای شش ماه دیگر این ورزش را در خانه ادامه دادند ۲۲ درصد کاهش یافت.

این مطالعه که در مجله Contemporary Clinical Trials منتشر شده است اثر ورزش تردمیل را بر مقیاس‌هایی مانند شدت درد، کیفیت خواب و در مجموع کیفیت زندگی بررسی کرده است.

نتایج این مطالعه حاکی از این است که ورزش سطح درد قاعدگی را در افرادی که چهار تا هفت ماه ورزش کرده بودند به طور قابل توجهی کاهش داد. همچنین کیفیت زندگی افراد مورد مطالعه پس از هفت ماه ورزش به طور قابل توجهی کاهش یافت اما تفاوتی در خصوص کیفیت خواب افرادی که ورزش می‌کردند با افرادی که ورزش نمی‌کردند، مشاهده نشد.

نتایج حاصل از این مطالعه بر استفاده از ورزش ایروبیک برای مدیریت درد، تقویت کیفیت زندگی و بهبود عملکردهای روزانه تاکید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha