دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 274925

مطالعات جدید محققان دانشگاه ساری در انگلیس نشان می‌دهد نوعی ویروس شایع سرماخوردگی قادر به نابودکردن سلول‌های سرطان مثانه است، این روش هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد.

درمان سرطان مثانه با ویروس سرماخوردگی

سلامت نیوز:مطالعات جدید محققان دانشگاه ساری در انگلیس نشان می‌دهد نوعی ویروس شایع سرماخوردگی قادر به نابودکردن سلول‌های سرطان مثانه است، این روش هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  در این مطالعه ۱۵ بیمار مبتلا به سرطان مثانه غیر مهاجم به عضله (NMIBC) مورد بررسی قرار گرفتند. این سرطان بافت داخلی مثانه را درگیر می‌کند و در انگلیس که پایگاه این پژوهش است، دهمین سرطان شایع محسوب می‌شود. درمان این سرطان بسیار مشکل است و نرخ عود بالایی دارد.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،یکی از روش‌های درمان این عارضه، ایمونوتراپی با استفاده از یک باکتری زنده است که عوارض جانبی سختی دارد و حدود یک سوم موارد ابتلاء به درمان پاسخ مثبت نمی‌دهند. وجود خون در ادرار، تکرر ادرار، کم‌خونی، کاهش وزن، احساس درد هنگام دفع ادرار و استخوان درد از علائم سرطان مثانه هستند.


محققان برای درمان این سرطان از روش جدیدی استفاده کردند و سلول‌های سرطانی را در معرض ویروس CVA۲۱ که یک ویروس شایع سرماخوردگی است قرار دادند. نتایج اولیه این آزمایش کاملاً موفقیت‌آمیز گزارش شد و سلول‌های سرطانی در کمترین زمان ممکن و با کمترین عوارض جانبی نابود شدند.


یکی از مزیت‌های این روش در این است که ویروس فقط روی سلول‌های سرطانی تأثیر دارد و سلول‌های سالم، دست نخورده باقی می‌مانند.
این روش نیاز به بررسی و مطالعه بیشتری دارد و می‌تواند در درمان انواع سرطان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
نتایج این مطالعه در نشریه Clinical Cancer Research منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha