سلامت نیوز :  آلبومین و مقادیر مختلف آن و همچنین نوع اكسیژناتور (Coated و Non –Coated ) تاثیر چشمگیری در جلوگیری از افت پلاكتها (ترومبوسیتوپنی) در اعمال جراحی قلب ندارد.
از اثرات هماتولوژیك كاردیوپولمونری بای پاس “ C.P.B“  ترومبوسیتوپنی یا افت پلاکت خون است.
این  پدیده  به  سرعت (5 دقیقه ابتدای C.P.B.) و به شدت ( كاهش 30 تا 50 درصدی پلاكتها) رخ داده و باعث افت فاحش در تعداد پلاكت ها می شود.
 ترمبوسیتوپنی حاصل Hemodilution و تاثیر اكسیژناتور بر روی پلاكتها است كه می تواند مشكلات عمده ای از جمله خونریزی و نارسایی اكسیژناتور و فیلترها را برای بیمار به وجود آورد.
در تحقیقی تاثیر آلبومین و اكسیژناتور بر روی پلاكتها مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی بر روی سه گروه از بیماران با عمل جراحی قلب باز انجام شد .در گروه اول 40 بیمار بدون آلبومین ، در گروه دوم 40 بیمار با 10 گرم آلبومین و در گروه سوم 40 بیمار با 20 گرم آلبومین در 1500 سی سی پرایم با دو نوع اكسیژناتور Coated و Non –Coated بررسی شدند.
تعداد پلاكت ها در شش مرحله : قبل از C.P.B ، در ابتدای C.P.B، در هنگام گرم كردن بیمار ، بعد از C.P.B و در دو نوبت 12 ساعته در ICU اندازه گیری و با هم مقایسه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور،  نتایج این پژوهش نشان داد که آلبومین و مقادیر مختلف آن و همچنین نوع اكسیژناتور( Coated و Non –Coated ) هیچ گونه تاثیر چشمگیری در جلوگیری از افت پلاكتها (ترومبوسیتوپنی) در اعمال جراحی قلب ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha