دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 27494
سلامت نیوز : سرطان های بافت نرم که بافت های بینایی، دستگاه گوارش، قلب و بقیه اندام ها را درگیر می کند در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ابوالقاسم اباسهل، عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورتی که فردی در خانواده و اقوام درجه یک خود، شخصی مبتلا به سرطان را داشته باشد امکان ابتلا به سرطان در آن فرد، نسبت به سایر افراد بیشتر است.

وی با بیان اینکه مقاومت بدن بیمار مهم ترین عامل در سرطان است، تصریح کرد: نیروی دفاعی بدن، هنگام مواجه به سلول غیرعادی به صورت خودکار شروع به سرکوب آن کرده و همزمان با میکروب ها و ویروس ها، سلول های غیرعادی را نیز از بین می برد و در نهایت افرادی که از دفاع بدنی خوبی برخوردار باشند مصونیت بیشتری در برابر بیماری ها خواهند داشت.

* تغییرات در DNA موجب ایجاد سرطان می شود

اباسهل در ادامه گفت: سرطان بافت نرم که بافت های بینایی، دستگاه گوارش، قلب و بقیه اندام ها را درگیر می کند در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است.

وی با اشاره به اینکه، این سرطان بیشتر در جوانان دیده می شود، یادآور شد: این نوع سرطان، نسبت به سایر سرطان ها، کمتر بدن بیمار را درگیر می کند و در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است ولی در صورتی که دیر تشخیص داده شود با رشد سریع خود، حیات بیمار را با خطر مواجه می کند.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ایران افزود: سلول های بدن به دلیل تغییراتی که در DNA ایجاد می شود از فرم معمولی خود خارج شده و برای انسان مشکل آفرین می شوند که این مسئله، مهمترین دلیل ابتلا به انواع سرطان ها است.

اباسهل تأکید کرد: عواملی همچون عوامل محیطی، ژنتیک و دخانیات و عوامل تغذیه ای در ایجاد و تشدید سرطان مؤثر هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر سرطان ها، روند رشد محدودی دارند ولی در صورتی که از کنترل خارج شوند، می توانند موجب مرگ بیمار شوند.

گفتنی است، سی و پنجمین کنگره سالانه جامعه پزشکان ایران 15 تا 20 اردیبهشت در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha