دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 274949

مرد و زن یا کوچک و بزرگ ندارد. در هر سنی و با هر جنسیتی که باشید، نه‌تنها به‌خاطر جوان نگه‌داشتن پوستتان، که برای پیشگیری از سرطانی شدنش هم باید دست به دامان کرم‌های ضدآفتاب شوید. موضوع فقط لکه‌های روی پوست یا خال‌خالی شدنش نیست.

مردها به کرم ضدآفتاب نیازی ندارند؟

سلامت نیوز: مرد و زن یا کوچک و بزرگ ندارد. در هر سنی و با هر جنسیتی که باشید، نه‌تنها به‌خاطر جوان نگه‌داشتن پوستتان، که برای پیشگیری از سرطانی شدنش هم باید دست به دامان کرم‌های ضدآفتاب شوید. موضوع فقط لکه‌های روی پوست یا خال‌خالی شدنش نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، متخصصان تردیدی ندارند که ساعت‌ها زیر آفتاب ماندن، آن هم بدون استفاده از کرم ‌ضدآفتاب، احتمال ابتلا به سرطان مهلک پوست را بالا می‌برد.


یک بار در روز کافی نیست
اینکه هر روز صبح صورتتان را با ضدآفتاب بپوشانید کافی نیست. شما باید هر دو، سه ساعت یک بار کرمِ روی پوستتان را تجدید کنید و علاوه بر صورت، روی دست‌هایتان که در معرض تابش خورشید هستند هم یک لایه کرم ضدآفتاب بزنید.
 
SPF30  کافی است
اگر تمام روز زیر آفتاب نمی‌ایستید و در منطقه‌ای نسبتا معتدل زندگی می‌کنید، نیازی به خریدن ضد‌آفتاب‌های با SPF بالاتر از۳۰ ندارید. اما اگر آفتاب منطقه زندگی‌تان بیش از اندازه سوزان است، پیش از این به سرطان پوست دچار شده بودید و تازه درمان شده‌اید یا اینکه به‌خاطر کارتان مجبورید ساعات طولانی زیر آفتاب مستقیم بمانید، می‌توانید سراغ کرم‌های با SPF50  هم بروید.
 
به نوزادها ضدآفتاب نزنید
شما تا قبل از شش‌ماهه شدن فرزندتان، به‌جای محافظت از پوستش با ضدآفتاب، باید او را از آفتاب مستقیم دور نگه‌ دارید. پوست فرزند شما تا قبل از شش‌ماهگی ضعیف‌تر از آن است که حتی با کرم‌های ضدآفتاب زیر نور مستقیم خورشید تاب بیاورد. پس در این سنین او را لااقل از ساعت ۱۰صبح تا دو بعدازظهر از آفتاب تیز دور نگه ‌دارید.
 
کرم ضدآفتاب کافی نیست
برای محافظت از پوستتان، تنها به این کرم‌ها بسنده نکنید. سعی کنید دست‌هایتان را با دست‌کش‌های نخی بپوشانید، از کلاه آفتابگیر استفاده کنید و تا آنجا که می‌توانید در فاصله ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر زیر آفتاب نمانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha