فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری مشاور املاکی که در حدود ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان اراکی، کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. به گزارش میزان، سردارکیومرث عزیزی در این باره گفت: در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه سال جاری شهروند اراکی با ارائه شکوائیه قضائی، گزارشی از کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی یکی از مشاوران املاک در سطح شهرستان اراک را به پلیس اعلام کرد و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی یک مشاور املاک

سلامت نیوز:فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری مشاور املاکی که در حدود ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان اراکی، کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. به گزارش میزان، سردارکیومرث عزیزی در این باره گفت: در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه سال جاری شهروند اراکی با ارائه شکوائیه قضائی، گزارشی از کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی یکی از مشاوران املاک در سطح شهرستان اراک را به پلیس اعلام کرد و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد ،وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، مشخص شد که یکی از متصدیان مشاور املاک با شیوه‌هایی متقلبانه، با طرح فرصت مناسب برای خریداران مسکن و در غیاب صاحبان ملک اقدام به تنظیم مبایعه نامه و اجاره نامه کرده و بعد از تسویه حساب کامل با فرد خریدار، یک مبایعه‌نامه تنظیمی را بدون این که فرد خریدار،


فروشنده ملک را مشاهده کرده و از صحت معامله مطمئن شود به او تحویل می‌دهد. این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی ادامه داد: با توجه به متواری بودن متهم پرونده، بلافاصله اقدامات قانونی برای ابطال مجوز فعالیت این فرد با همکاری اتحادیه مشاوران املاک صورت پذیرفت و دستگیری این فرد در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. سردار عزیزی اضافه کرد:

با پیگیری و تلاش شبانه روزی پلیس، مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های شهرستان شناسایی و این فرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی در ادامه با اشاره به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی فرد دستگیر شده از ۸ شهروند اراکی تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان اعتماد بی‌جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آنها، عدم مشاوره با کارشناسان و افراد مطلع، طمع و فرصت طلبی بیش از حد برای کسب سریع و آسان دارایی و ثروت، ناآشنایی با روال قانونی امور اداری، قضائی، انتظامی و ساده‌انگاری و بی‌توجهی به واقعیت‌های اجتماعی از سوی برخی شهروندان را از مهم‌ترین عوامل زمینه ساز کلاهبرداری برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات و پیشنهادات مشکوک، اضافه کرد: شهروندان لازم است پیشنهاد‌های تجاری گوناگون ارائه شده از سوی شرکت‌ها‌، موسسات و اشخاص را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن عملکردشان نپذیرفته و معامله خود را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha