مطالعه ای جهانی که نقش آهن در شرایط مختلف سلامت را مورد بررسی قرار می دهد، نشان می دهد که مصرف بیش از حد آهن منجر به افزایش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی پوست می شود.

مصرف بیش از حد آهن سبب بروز عفونت‌های پوستی می شود

سلامت نیوز: مطالعه ای جهانی که نقش آهن در شرایط مختلف سلامت را مورد بررسی قرار می دهد، نشان می دهد که مصرف بیش از حد آهن منجر به افزایش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی پوست می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، آهن یک ماده معدنی و ضروری برای بدن است. تمام سلول های انسانی حاوی آهن هستند، اما حدود ۷۰٪ از آن ها در گلبول های قرمز خون رخ می دهند.

آهن نقش کلیدی در تولید هموگلوبین دارد، یک پروتئین پیچیده که اکسیژن را از ریه ها به بقیه بدن منتقل می کند.

آهن به از بین بردن خستگی، حمایت از سیستم ایمنی بدن، بهبود قدرت عضلانی، و جلوگیری از کم خونی کمک می کند.

کم خونی بیماری است که در آن سلول های خونی سالم و کافی برای تامین مقدار کافی اکسیژن بدن وجود ندارد.

علائم کم خونی عبارتند از خستگی، ضعف، تنگی نفس و سرگیجه. اشکال مختلف کم خونی وجود دارد و شدت آن می تواند از خفیف تا شدید باشد. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کم خونی در حدود ۱٫۶۲ میلیارد نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

افراد کم خونی فقر آهن معمولا عوارضی را تجربه نمی کنند، اما اگر آنها درمان نشوند، منجر به مشکلات قلبی، بیماری های کبدی، دیابت، مسائل در دوران بارداری یا رشد و تکامل در کودکان می شود.

محققان ارتباط بین مصرف بیش از حد آهن و خطر کاهش کلسترول بالا را پیدا کردند.

اثرات مثبت آهن به خوبی ثبت شده است، سطح بالای آهن در برابر کم خونی محافظت کننده است و از کلسترول بالا جلوگیری می کند.

در مقابل، مصرف بیش از حد آهن می تواند باعث بیماری های کبد، مشکلات قلبی و گاهی دیابت شود. سطوح بالای آهن ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی پوست مانند سلولیت (عفونت باکتریایی که بر لایه های داخلی پوست اثر می گذارد) و آبسه ها باشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha