نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه، تمامی داروهای داخلی بر اساس استاندارد‌های بین المللی تولید می‌شود، گفت: باید با تقویت همه جانبه صنعت دارو‌سازی، در مسیر ارتقاء کیفیت محصولات تولید داخل گام برداریم.

تولید داروهای داخلی بر اساس  استاندارد‌های بین المللی

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه، تمامی داروهای داخلی بر اساس  استاندارد‌های بین المللی تولید می‌شود، گفت: باید با تقویت همه جانبه صنعت دارو‌سازی، در مسیر ارتقاء کیفیت محصولات تولید داخل گام برداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد حسین قربانی ، در رابطه با علت اصرار مردم به خرید داروهای خارجی در داروخانه‌ها، گفت: معتقدم مردم به علم و نسخه جامعه پزشکی باور داشته و آنها را محرم خودشان می‌دانند، بنابراین همان نسخه تجویزی را برای خود مناسب دانسته و تهیه می‌کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم، با بیان اینکه صنعت داروسازی استاندارد بین المللی (GMP) داشته و همه شرکت‌های داروسازی موظف‌اند از آن پیروی کنند، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم کیفیت ساخت داروهای فلان کشور بهتر است، چرا که همه کارخانه‌های داروسازی از یک استاندارد واحد برای تولید دارو پیروی می‌کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه تولید برخی از داورهای خاص  برای بیماران صعب العلاج نیازمند تکنولوژی بالایی است و ما در ایران امکان تولید آن‌ها را نداریم، افزود: هر داروی که نتوانیم در داخل کشور تولید کنید، وارد می‌کنیم، اما این موضوع به معنی بی کیفیتی داورهای داخلی ما نیست، بی تردید داروهای تولید داخل، با رعایت استاندارد‌های جهانی تولید شده و  از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است.

نباید ذائقه مردم را به محصولات خارجی پیوند بزنیم/ صنعت داروسازی با بی‌توجهی به تولید داخلی نابود می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید ذائقه مردم را به محصولات خارجی پیوند بزنیم، تصریح کرد: اگر پزشکان و مردم به سمت تجویز و مصرف داروهای خارجی حرکت کنند، حجم بالای سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی، نادیده گرفته خواهد شد و به مرور زمان صنعت و اشتغال کشور را نابود خواهد کرد.

ضرورت ارتقاء کیفیت محصولات سلامت محور

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اگر کیفیت تولید دارو در کارخانه‌ای ضعیف است، باید با توجه و تقویت همه ابعاد آن جبران شود، خاطر نشان کرد: نباید کارخانه‌های داروسازی داخلی را نادیده بگیریم ، بلکه باید با تقویت همه جانبه آنها، کیفیت تولید داخل را افزایش دهیم و از طرفی لازم است گام‌های موثری در مسیر ارتقاء کیفیت داروها و محصولات سلامت محور هم برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha