سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران هشدار داد: خشكی چشم در هنگام نگاه كردن بیش از حد و خیرگی زیاد به صفحه مانیتور و تلویزیون و عدم پلك زدن در فواصل زمانی مناسب، باعث خشكی چشم و در نهایت كاهش قدرت اپتیكی بینایی چشم می‌شود.

به گزارش ایسنا، ‌دكتر محمد آقازاده امیری با بیان خبر فوق گفت: خشكی چشم یكی از عوارض ایجاد شده در چشم است كه در سنین بالای 40 سال افزایش یافته وعمدتا در بانوان بیش از مردان مشاهده می‌شود ولی در اثر عواملی چون نگاه كردن طولانی مدت و خیرگی بیش از حد و همچنین عدم پلك زدن در زمان مناسب تشدید می‌شود.

وی گفت: افرادی كه زمان طولانی به صفحه مانیتور یا تلویزیون نگاه می‌كنند می‌بایست هر 6-5 ثانیه یكبار پلك بزنند تا سطح قرنیه چشم آنها مرطوب گشته و مكانیسم بینایی عملكرد بهتری داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، مرطوب نگهداشتن چشم و عدم خشك شدن آن را در مواردی كه افراد از لنزهای تماسی استفاده می‌كنند بسیار حائز اهمیت عنوان كرد و افزود: در استفاده كنندگان از عدسی تماسی مایع اشكی به عنوان یك سطح اپتیكی مناسب عمل می‌كند و لازم است جهت تامین این مایع اشكی فرد در فواصل زمانی كوتاه پلك بزند و از خیرگی بیش از حد پرهیز كند چرا كه خشكی چشم منجر به عدم تحمل لنز تماسی در افراد می‌شود.

دكتر امیری همچنین بررسی آخرین دستاوردها درزمینه ساخت و ارائه لنزهای تماسی و راه‌های درمان عوارض ایجاد شده در این زمینه را از جمله مباحثی عنوان كرد كه در جریان برگزاری چهاردهمین كنگره سراسری اپتومتری ایران از 18 تا 20 خرداد ماه جاری در مركز همایش‌های رازی تهران مورد بحث و بررسی اساتید و اندیشمندان علوم بینایی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha