رئیس هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار، گفت: دو سوم مرگ و میرها و بیماری های غیر واگیر، ناشی از سبک زندگی غلط است.

قرن بیماری های سبک زندگی غلط/علت دو سوم مرگ و میرها

سلامت نیوز:رئیس هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار، گفت: دو سوم مرگ و میرها و بیماری های غیر واگیر، ناشی از سبک زندگی غلط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، عبدالرحمان رستمیان، صبح سه شنبه در نشست خبری هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره ملی خود مراقبتی و آموزش بیمار، افزود: بیشترین بار بیماری های غیر واگیر ناشی از سبک زندگی غلط است. از همین رو به دنبال اجرای برنامه هایی برای ارتقای سلامت جامعه و مردم هستیم.

وی با اشاره به شاخص های ارتقای سلامت، گفت: بررسی ها و مطالعات نشان داده است که بیش از ۵۰ درصد مردم، تحرک و فعالیت فیزیکی لازم را ندارند.

رستمیان ادامه داد: همین عدم تحرک، باعث شده سندروم متابولیک در جامعه خیلی شایع شود و می بینیم که اسید اوریک خون افراد بالا رفته است.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر در کشور، گفت: متاسفانه این آمار در تهران بالاتر از میانگین کشوری است. به طوری که این عدد در تهران ۷۹ درصد و در کشور ۷۵ درصد است.

رستمیان بر اهمیت شناسایی شاخص های استانی برای شناخت ضعف ها در مسیر ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: متاسفانه سرانه مصرف لبنیات در کشور به شدت پایین آمده است.

وی در عین حال به افزایش مصرف مواد دخانی در کشور اشاره کرد و گفت: مصرف قلیان در افراد بالای ۱۵ سال تهران به بالای ۱۷.۵ درصد رسیده است که این موضوع خیلی نگران کننده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha