كارشناسان بهداشت عمومی در آمریكا تاكید كردند: مخزن‌های بزرگ صابون كه در سرویس‌های بهداشتی امكان عمومی مثل پاركها و مراكز خرید برای شست‌وشوی دستها مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند منبع میكروب‌های بیماری‌زا باشند.

سلامت نیوز : كارشناسان بهداشت عمومی در آمریكا تاكید كردند: مخزن‌های بزرگ صابون كه در سرویس‌های بهداشتی امكان عمومی مثل پاركها و مراكز خرید برای شست‌وشوی دستها مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند منبع میكروب‌های بیماری‌زا باشند.

به گزارش ایسنا، این ظروف توزیع صابون كه قابل پرشدن هستند،‌ می‌توانند تعداد میكروبهای بیماری‌زا در دستان مصرف ‌كنندگان را افزایش دهند و نقش اصلی را در انتقال باكتری‌ها در امكان عمومی به افراد مختلف ایفا كنند.

به گزارش شبكه خبری ان‌بی‌سی، دكتر كاری زاپكا از متخصصان صنایع GOJO در اوهایو آكرون در این ‌باره خاطرنشان كرد: شست‌وشوی دستها با آب و صابون به عنوان روشی عملی و موثر برای جلوگیری از انتقال میكروارگانیزم‌های بیماری‌زا از لحاظ جهانی یك راهكار پذیرفته شده است اما صابونهای مایع كه داخل این ظروف ریخته می‌شوند می‌توانند خودشان به انواع باكتری‌ها آلوده باشند و سلامت مصرف‌ كنندگان را به خطر بیندازند.

دكتر زاپكا این مطالعه را با همكاری متخصصان آزمایشگاه‌های بیوساینس در بوزمن، مونتانا و دانشگاه آریزونا انجام داده و نتایج بررسی‌ها را در مجله میكروبیولوژی كاربردی و محیط زیستی منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha