سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 275056

زمانی که ما با زنان قوی روبه‌رو می‌شویم، فکر می‌کنیم که آن‌ها اعتمادبهنفس بالایی دارند. یک شغل مناسب، یک خانواده دوست داشتنی، رابطه عاطفی سالم، سلامتی و ...، اما پشت همین لبخند و روحیه بالا، زنانی با دل‌های شکسته قرار دارند. اما چرا؟

چرا زنان قوی از درون زود می شکنند؟

سلامت نیوز: زمانی که ما با زنان قوی روبه‌رو می‌شویم، فکر می‌کنیم که آن‌ها اعتمادبهنفس بالایی دارند. یک شغل مناسب، یک خانواده دوست داشتنی، رابطه عاطفی سالم، سلامتی و ...، اما پشت همین لبخند و روحیه بالا، زنانی با دل‌های شکسته قرار دارند. اما چرا؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، زمانی که ما با زنان قوی روبه‌رو می‌شویم، فکر می‌کنیم که آن‌ها اعتمادبهنفس بالایی دارند. یک شغل مناسب، یک خانواده دوست داشتنی، رابطه عاطفی سالم، سلامتی و ...، اما پشت همین لبخند و روحیه بالا، زنانی با دل‌های شکسته قرار دارند. اما چرا؟ چرا چنین تضادی در درون و بیرون زنان قدرتمند وجود دارد؟ اگر دوست دارید دلایل این را بدانید، با ما در ادامه همراه باشید.

آن‌ها تنها به خودشان تکیه می‌کنند

زنان قوی دوست دارند که مستقل باشند. آن‌ها به کمک دیگران نیازی ندارند و در واقع ترجیح می‌دهند که روی پای خودشان بایستند. آن‌ها دوست دارند که در مقابل دیگران، فردی با اعتمادبه‌نفس بالا به نظر آیند. تحقیقات نشان داده که آن‌ها این شخصیتشان را دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند. اما مشکل اینجاست که آن‌ها جز به خودشان به هیچ فرد دیگری تکیه نمی‌کنند و در واقع نمی‌خواهند قبول کنند که همه ما آدم‌ها گاهی به کمک یکدیگر محتاجیم.

درخواست کمک کردن از نظر آن‌ها نشانه ضعف است، از این رو از آن بیزارند. اما روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که کمک گرفتن نه تنها بد نیست و فرد را ضعیف نشان نمی‌دهد، بلکه این فرصت را به فرد مقایل نیز می‌دهد که در مواقع نیاز، او نیز متقابلا درخواست کمک کند و خجالت نکشد.

 
دیگران بار مشکلاتشان را روی شانه آن‌ها می‌اندازند

طبیعی است، فردی که همیشه خودش را قوی نشان دهد، تکیهگاهی برای دیگران می‌شود. در واقع دیگران در مواقع مشکلات، مدام به سمت آن‌ها می‌آیند و بار ناراحتیهایشان را بر شانه آن‌ها می‌اندازند. طبق تحقیقات، از آنجایی که افراد قوی بسیار مسئولیت پذیر هستند، با آغوش باز تکیه گاهی برای دیگران می‌شوند. اما خودشان هیچگاه در مورد مشکلات و ناراحتیهایشان با دیگران حرف نمی‌زنند، می‌خواهد مشکلات مالی باشد یا عاطفی و... همین می‌شود که آن‌ها نه تنها ناراحتی‌های خود، بلکه مشکلات دیگران را هم بر دوش می‌کشند.
 

آنها در مورد مشکلاتشان با دیگران حرف نمی‌زند

اگر چه دیگران زنان قوی را شانه‌ای برای گریههایشان می‌بینند، اما خود این زنان در مواقع ناراحتی و مشکلات، به سمت هیچکسی نمی‌روند. همین خصوصیت باعث می‌شود که آن‌ها هر روز تنها و تنهاتر شوند که در نهایت ممکن است که به افسردگی بیانجامد.

زنان قوی ناراحتی‌های خود را پشت لبخندشان پنهان می‌کنند، آنها نه تنها در مقابل دوستان، بلکه در کنار خانوادهشان هم همین‌ هستند. تحقیقات ثابت کرده که انسان برای شاد بودن و تحمل سختیها، نیاز به برقراری ارتباط با اطرافیان دارد. از این رو زنان قوی که ناراحتی هایشان را در خود می‌ریزند، به تدریج دچار بیماری‌های روحی روانی می‌شوند.

او مراقب دیگران است، اما خودش را فراموش می‌کند

زنان قوی همیشه حامی خانواده و دوستان خود هستند. هر موقع که آن‌ها به کمک نیاز داشته باشند، آن‌ها در صف اول ایستادهاند، با خنده‌های آن‌ها می‌خندند و با گریه هایشان اشک می‌ریزند؛ اما زمانی که نوبت نیاز‌های خودشان می‌شوند، همه را فراموش می‌کنند. آنها آنقدر ناراحتیهایشان را در خود می‌ریزد که دیگران فکر می‌کنند هیچ ناراحتی و مشکلی در زندگیشان ندارد. در واقع آنها آنقدر مشکلاتشان را به رویشان نمی‌آورند که دیگران هم فراموش می‌کنند که آن‌ها هم ممکن است گاهی روز بدی را پشت سر گذاشته باشند.

 از دردهای جسمانیشان چیزی نمی‌گویند

زنان قوی جدا از مشکلات روحی، درد‌های جسمانی خودشان را نیز پنهان می‌کنند. به عنوان مثال آن‌ها هرگز از ناراحتیهایشان در مقابل پدر و مادر یا فرزندانشان حرف نمی‌زنند، اما نمی‌دانند که با این کار در نهایت به قلبشان هم آسیب می‌رسانند. تحقیقات نشان داده که سرکوب کردن احساسات منفی، فشار زیادی را به قلب وارد می‌کند که در نهایت منجر به مشکلات قلبی می‌شود.

 پشت قدرت آنها، داستانی تلخ نهفته است

حتما این جمله معروف را شنیدهاید که «اگر دردی مرا نکشد، قویترم می‌کند.» این همان چیزی است که محققان به آن رسیدهاند. زنی که مشکلات زیادی را تحمل کرده باشد یا از یک اتفاق تلخ جان سالم به در برده باشد، قوی‌تر می‌شود. در واقع او چند بار افتاده و حال با قدرت بیشتری ایستاده است. او یاد گرفته که در مواقع سختی چگونه از خودش دفاع کند. اما این بدین معنی نیست که او دیگر هیچ ناراحتی در زندگی‌اش ندارد.

زنان قدرتممند زمانی که بیرون از خانه هستند، در محیط کار، در میهمانیها، ماسک به صورت می‌زنند، اما زمانی که در تنهایی خود به سر می‌برند، با واقعیت تلخ زندگیشان مواجه می‌شوند. آن‌ها احساس می‌کنند که در مقابل انتظارات بالای دیگران نباید کم بیاورند. طبق تحقیقات، همین خود کنترلی آن‌ها در مقابل دیگران منجر به آسیب روحیشان می‌شود. از این رو، زمانی که در تنهایی به شکست‌ها و مشکلات شخصی خودشان فکر می‌کند، با تلنگری غرق در اشک می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha