سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 275085

پژوهشگران آمریکایی با گنجاندن پوست تخم‌مرغ در قالبی از هیدروژل، روشی نوین برای ترمیم استخوان ابداع کردند.

ترمیم استخوان با پوست تخم‌مرغ

سلامت نیوز:پژوهشگران آمریکایی با گنجاندن پوست تخم‌مرغ در قالبی از هیدروژل، روشی نوین برای ترمیم استخوان ابداع کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ماساچوست لوول کشف کرده است که می‌توان از پوست تخم‌مرغ برای ارتقای سطح رشد استخوان‌های جدید و قوی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «ساینس دیلی»،در این فرآیند، محققان سلول‌های استخوان را از بدن بیمار گرفته و با موادی بر پایه پوست تخم‌مرغ ترکیب می‌کنند تا استخوان جدیدی را بسازند که در بدن آن فرد به کار گرفته خواهد شد. به گفته این محققان، استفاده از سلول‌های خود بیمار، خطر پس زدن مواد جدید توسط سیستم ایمنی وی را کاهش می‌دهد.

این فرآیند جدید می‌تواند به زودی به ترمیم جراحت‌هایی که در نتیجه کهولت سن، تصادفات رانندگی، سرطان و دیگر بیماری‌ها به استخوان وارد می‌شوند، کمک کند.

نتایج این مطالعه که در مجله Biomaterials Science منتشر شده، حاکی از آن است که پوست تخم‌مرغ‌های خردشده پس از اضافه شدن به قالبی از جنس هیدروژل، می‌تواند قابلیت سلول‌های استخوان را برای رشد و استحکام ارتقا بخشد. پوست تخم‌مرغ از جنس کلسیم کربنات است که به طور بالقوه به رشد استخوان‌ها کمک می‌کند.

به گفته مولف ارشد این پژوهش، «سالانه میلیون‌ها تُن پوست تخم‌مرغ در سراسر جهان دور ریخته می‌شود. با تغییر کاربری آنها می‌توانیم به طور مستقیم به اقتصاد و محیط زیست سود رسانده و هم‌زمان راه‌حلی پایدار برای نیازهای بالینی برطرف نشده ارائه دهیم.»

از این استخوان‌های پوست تخم‌مرغی همچنین می‌توان برای رویاندن غضروف، دندان و زردپی استفاده کرد. فایده دیگر این روش آن است که خرده‌های پوست تخم‌مرغ پروتئین، پپتید، عوامل رشد (چون ویتامین‌ها)، ژن و دارو را به دیگر اعضای بدن می‌رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha