سلامت نیوز : روز جهانی بدون دخانیات 10 خرداد ماه با شعار «اجرای كامل قوانین دخانیات، راهی به سوی سلامت همگانی» برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، همه ساله اقدامات و فعالیت‌هایی جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه در بین نسل جوان، نوجوانان و زنان كشور كه هدف اصلی كمپانی‌های تولیدكننده محصولات دخانی هستند، انجام می شود و امسال نیز روز جهانی بدون دخانیات با شعار « اجرای كامل قوانین دخانیات، راهی به سوی سلامت همگانی» در سراسر كشور برگزار می شود.

طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌8 ثانیه یك نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند چراكه استنشاق تحمیلی دود مواد دخانی برای سلامتی بسیار مضر است و ضرر آن به افراد سیگاری و غیرسیگاری منتقل می‌شود.

بدون شك استنشاق تحمیلی دود مواد دخانی برای سلامتی بسیار مضر است و بیش از 4000 ماده شیمیایی خطرناك در دود سیگار موجود است كه بیش از 50 نوع از این مواد سرطان‌زا بوده و استنشاق تحمیلی، باعث ابتلا افراد به بیماری‌های قلبی، عروقی، گوارشی و تنفسی شده و در نتیجه منجر به مرگ می‌شود.

هفته ملی بدون دخانیات از روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه آغاز می‌شود و عناوین آن عبارت است از: چهارشنبه چهارم خرداد با عنوان «دخانیات و زیان های اقتصادی»، پنجشنبه « خانواده، كانون مبارزه با دخانیات»، جمعه «تقویت ارزش های دینی سدی در برابر گسترش دخانیات»، شنبه « دخانیات تهدیدی برای سلامت نوجوانان و جوانان»، یكشنبه « رسالت رسانه ها در كنترل دخانیات»، دوشنبه « اماكن عمومی عاری از دود دخانیات و رعایت حقوق شهروند» و سه شنبه دهم خرداد با عنوان « اجرای كامل قوانین كنترل دخانیات راهی به سوی سلامت همگانی».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha