وزیر گردشگری مالزی با اشاره به سفر پنج روزه اش به ایران و دیدن زیباییهای آثار فرهنگی، هنری و گردشگری کشورمان گفت: بازارهای خوب و مردم مهربان ایران می تواند در جذب گردشگر تاثیرگذار باشد ولی من به عنوان یک گردشگر از غذاهایی ایرانی راضی نبودم.

سلامت نیوز : وزیر گردشگری مالزی با اشاره به سفر پنج روزه اش به ایران و دیدن زیباییهای آثار فرهنگی، هنری و گردشگری کشورمان گفت: بازارهای خوب و مردم مهربان ایران می تواند در جذب گردشگر تاثیرگذار باشد ولی من به عنوان یک گردشگر از غذاهایی ایرانی راضی نبودم.
 خانم "داتو سری انگ ین ین" در نشست خبری که یکشنبه شب در پاسخ به مهر مبنی بر اینکه در مدت پنج روز سفرتان به اصفهان، شیراز و تهران چه نقاط ضعفی از گردشگری و جذب توریست در ایران مشاهده کردید گفت: ایران کشور زیبایی است و من از این همه زیبایی به خصوص گلهای زیبا، پرسپولیس، موزه ها و آثار باستانی و صنایع دستی متعجب شدم. بازارهای خوب و مردم مهربان ایران می تواند در جذب گردشگر تاثیر گذار باشد ولی من به عنوان یک گردشگر از غذاهایی ایرانی راضی نبودم چون طبع مالاییها با ادویه سازگار است ولی در ایران غذاهای متنوع برای گردشگران نیست در حالی که گردشگر تنها باید بخورد، بخوابد و تفریح و گردش کند.

وزیر گردشگری مالزی به مهر گفت: آگاهی بخشی نقش موثری در توسعه توریست دارد و ایران باید زیباییهای خود را به جهان معرفی کند در حالی که هنوز ایران برند مشخصی برای معرفی خود در بازار توریست ندارد ولی به عنوان مثال مالزی که برترین کشور جذب توریست در آسیاست آن را به عنوان نماد آسیا و تنوع خاص می شناسند.

خانم داتو سری انگ ین ین اظهار داشت: مالزی در سال 1989 حدود سه میلیون گردشگر داشت در حالی که در سال 2000 تعداد گردشگران به 11 میلیون افزایش یافت و در سال 2009 به 23 میلیون نفر رسید و هدف گذاری کردیم تا در سال 2010 تعداد توریستهای بازدید کننده از مالزی به 6/24 میلیون نفر برسد.

وی افزود: مالزی در سال گذشته بیش از 16 میلیارد دلار درآمد از صنعت توریست داشته است که هدف ما برای سال 2020  کسب درآمدی بیش از 56 میلیارد دلار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha