چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 275135

نوشیدنی ها یکی از گزینه های راحت برای کاهش خطر فشار خون بالا و پرهیز از عوارض سلامت بالقوه دیگر هستند.

3 نوشیدنی تایید شده برای کاهش فشار خون

سلامت نیوز: نوشیدنی ها یکی از گزینه های راحت برای کاهش خطر فشار خون بالا و پرهیز از عوارض سلامت بالقوه دیگر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، فشار خون بالا یک مشکل سلامت شایع در جهان است. در صورت عدم درمان، این شرایط می تواند عوارضی جدی به همراه داشته باشد که از مهم‌ترین آنها می توان به حمله قلبی و سکته مغزی اشاره کرد.

به گزارش "مدیکال دیلی"، خبر خوب این است که فشار خون بالا یا پرفشاری خون شرایطی قابل پیشگیری است. تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی می توانند به کاهش خطر عوارض سلامت ناشی از آن کمک کنند.

در همین راستا، کارشناسان سلامت به طور معمول کاهش مصرف نمک در وعده های غذایی روزانه را توصیه می کنند. مصرف میوه و سبزیجات بیشتر نیز می تواند به مدیریت فشار خون کمک کند.

نوشیدنی ها یکی از گزینه های راحت برای کاهش خطر فشار خون بالا و پرهیز از عوارض سلامت بالقوه دیگر هستند. سه نوشیدنی که در ادامه به آنها اشاره شده است از پشتیبانی پژوهش های علمی در این زمینه برخوردار هستند.


چای سبز

مطالعه ای در سال 2004 نشان داد که چای سبز می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. پژوهشگران دریافتند مصرف بلند مدت چای سبز یا حداقل 12 هفته نوشیدن آن فواید بهتر در زمینه مدیریت فشار خون را به همراه دارد.


آب چغندر


طی پژوهشی در لندن، پژوهشگران دریافتند که نوشیدن یک فنجان آب چغندر در روز می تواند به حفظ سطوح عادی فشار خون یا بازگشت آن به این سطح کمک کند. تیم پژوهشی آثار این نوشیدنی در 64 فرد مبتلا به پرفشاری خون را تجزیه و تحلیل کردند.

اثر مفید چغندر بر فشار خون بالا به واسطه نوعی ماده شیمیایی به نام نیترات شکل می گیرد که به میزان زیاد در چغندر و دیگر سبزی های سبز برگ مانند کیل و کلم موجود است.

به گفته پژوهشگران برای بهره‌مندی از فواید چغندر نباید آن را جوشاند. بخار پز کردن، کباب کردن و گرفتن آب چغندر گزینه های بهتری برای حفظ خواص سالم و لذت بردن از فواید این محصول هستند.


کامبوچا

کامبوچا حاوی پروبیوتیک های فراوان است. این نوشیدنی به واسطه کمک به حفظ جمعیت باکتری های خوب که از سلامت روده محافظت می کنند، مشهور است. یک بررسی شامل نه مطالعه نشان داد که مصرف منظم پروبیوتیک ها برای بیش از هشت هفته می تواند به حفظ سطوح عادی فشار خون کمک کند. ماست، کیمچی، میسو و تمپه از دیگر غذاهای تخمیر شده هستند که فواید سلامت مشابه با کامبوچا ارائه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha