دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 27514

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، از تولید داخلی دستكم 25 داروی بایوتك - داروهای جدید تولیدی از طریق فناوری زیستی - در كشور خبرداد.

سلامت نیوز : معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، از تولید داخلی دستكم 25 داروی بایوتك - داروهای جدید تولیدی از طریق فناوری زیستی - در كشور خبرداد.
 
احمد شیبانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این وزارتخانه در صدد است از میان 140 قلم داروی بایوتكنولوژی -داروهای جدید تولیدی از طریق فناوری زیستی- موجود در جهان، حداقل 25 قلم از آن را در داخل كشور تولید كند.
وی توضیح داد، اكنون 9 قلم از داروهای بایوتك در داخل كشور در حال تولید است و برنامه ریزی شده تا پایان امسال شمار این داروها به 12 قلم افزایش یابد.
شیبانی خاطرنشان كرد، ایران چشم انداز خوبی در زمینه پیشرفت های دارویی در منطقه دارد و تولید داروهای بایوتك، داروهای های تك - تولید دارو از طریق فناوری های پیچیده و داروهای نانوفناوری - در كشور گسترش خواهد یافت.
معاون وزیر بهداشت تاكید كرد، چشم انداز دارویی كشور، ارتقای كیفیت است و امیدواریم حداكثر تا پایان امسال، دو قلم از داروهای نانوفناوری معرفی و به بازار عرضه شود.
شیبانی یادآور شد، هدف ما این است كه از نظر كمی و كیفی در بخش دارو و غذا تا سال 1404، در منطقه در رتبه نخست قرار گیریم.
وی افزود: پایش محصولات غذایی و دارویی در كشور از اهمیت زیادی برخوردار است و گسترش تولید این محصولات باید با ارتقای كیفیت و ایمنی آن، همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha