چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 275140

مطالعات اخیر محققان دانشگاه استراسبورگ در فرانسه نشان می‌دهد نگاه کردن به نور آبی LED صفحه نمایش تلفن همراه در شب، قند خون و تمایل به مصرف مواد شیرین را افزایش می‌دهد.

نور آبی قند خون را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز: مطالعات اخیر محققان دانشگاه استراسبورگ در فرانسه نشان می‌دهد نگاه کردن به نور آبی LED صفحه نمایش تلفن همراه در شب، قند خون و تمایل به مصرف مواد شیرین را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، چندی پیش مطالعه‌ای در زمینه تاثیر نور آبی حاصل از صفحه نمایش تجهیزات الکترونیکی از جمله گوشی هوشمند بر افزایش وزن و چاقی منتشر شد. مطالعات جدید صورت گرفته توسط محققان دانشگاه استراسبورگ در فرانسه نشان می‌دهد نور آبی LED بر میزان گلوکز خون و تمایل فرد به مصرف مواد غذایی شیرین تاثیرگذار است.


به گزارش پایگاه خبری یونایتدپرس،این مطالعات حیوانی نشان می‌دهد موش‌هایی که به مدت یک ساعت در معرض نور LED صفحه نمایش بودند، نوسانات شدیدی در تحمل گلوکز نشان دادند و علائم اولیه پیش‌دیابت در آنان دیده شد.


آزمایش به این صورت بود که موش‌ها در معرض نور LED قرار گرفتند و پس از آن غذای سالم، آب، آب قند و چربی در اختیار آنان قرار داده شد، موش‌ها در این حالت تمایل به مصرف آب قند داشتند. این مطالعه نشان می‌دهد نور آبی فرآوری قند در بدن را مختل می‌کند و از این طریق فرد در معرض ابتلا به دیابت قرار می گیرد.
محققان هشدار می‌دهند که چند ساعت قبل از خواب از تجهیزات الکترونیکی پرهیز شده و به هیچ عنوان این تجهیزات وارد اتاق خواب نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha