برخی نشانه‌ها و علائم از وجود بیماری‌هایی خطرناک در چشم خبر می‌دهند، باید به این نشانه‌ها توجه کرد تا مشکل جدی در این اندام حساس ایجاد نشود.

اگر این مشکلات را دارید بیماری چشمی در کمین شماست

سلامت نیوز:برخی نشانه‌ها و علائم از وجود بیماری‌هایی خطرناک در چشم خبر می‌دهند، باید به این نشانه‌ها توجه کرد تا مشکل جدی در این اندام حساس ایجاد نشود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، چشم یکی از اندام‌های حساس و حیاتی بدن محسوب می‌شود که باید هر علامت یا نشانه‌ای که حاکی از آسیب به این اندام است را جدی گرفت، در ادامه برخی از نشانه‌هایی که سلامت چشم را به خطر می‌اندازد، مرور می‌کنیم.


قرمزی چشم

مویرگ‌های خونی چشم ممکن است بر اثر تحریک یا آلودگی فعالیت بیشتری داشته باشند و به دنبال این موضوع شاهد قرمزی چشم باشیم، اگر این عارضه بر اثر آسیب‌های ایجاد شود طی۲ الی ۳ روز بهبود پیدا می‌کند در غیر این صورت باید آن را جدی گرفت.

سوزش چشم

سوزش چشم نشانه‌ای از خستگی یا تحریک این عضو بدن بوده که اغلب ناشی از گرد و غبار یا دود است؛ همچنین ممکن است این موضوع نشانه‌ای از بلفاریت( بیماری باکتریایی) آسیب زننده به پلک چشم باشد.

اگر چشم شما اشک ندارد این موضوع را با پزشک مطرح  کنید تا این مشکل برطرف و به دنبال آن سوزش چشم رفع شود.


پوسته پوسته شدن پلک چشم

زمانی که اشک چشم روی پلک‌ها خشک می‌شود لایه‌ای چسبنده روی پلک‌ها ایجاد می‌کند که باعث آسیب به چشم می‌شود؛ این لایه اگر بعد از بیدار شدن از خواب ایجاد شود، طبیعی است اما اگر بیش از حد معمول روی پلک‌ها نشانه‌هایی از پوسته پوسته شدن یا ایجاد یک لایه چسبنده را مشاهده می‌کنید این عارضه را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است مشکل مربوط به غدد چربی باشد.


خارش یا خشکی چشم

دلایلی همچون آلرژی، لنزهای تماسی و برخی داروها موجب خارش و خشکی چشم می‌شود، البته قطره‌های چشمی می‌توانند به بهبود این عارضه کمک کنند؛ راه بعدی برای تسکین این مشکل استفاده از کمپرس یخ روی چشم‌هاست.

پف دور چشم

پلک‌هایتان پف کرده است؟ این عارضه می‌تواند ناشی از آلرژی و التهاب بدن باشد، البته زخم قرنیه هم باعث بروز چنین عارضه‌ای می‌شود همچنین در موارد نادر مشکلات تیروئیدی، تورم چشم‌ها را به دنبال دارد؛ اگر چنین عارضه‌ای بیش از ۲۴ ساعت طول بکشد باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

زردی چشم

اگر قرنیه چشم شما زرد رنگ شد به معنی بروز بیماری‌های کبدی همچون هپتاتیت، سنگ صفرایی و سوء مصرف الکل است، بنابراین برای درمان این مشکل باید به پزشک مراجعه کرد چرا که این مشکل باعث اختلال در بینایی می‌شود.


افتادگی پلک‌ها

اغلب اوقات افتادگی پلک موجب اختلال در بینایی می‌شود که این مشکل را می‌توان با عمل جراحی روی پلک‌ها بهبود بخشید، البته سکته مغزی، تومور مغزی، مشکلات عصبی و عضلانی منجر به این عارضه می‌شود.

پرش چشم

پرش چشم یکی از عارضه‌های متداول در مشکلات بینایی محسوب می‌شود که معمولا با کاهش مصرف کافئین این مشکل برطرف خواهد شد، این عارضه معمولا پس از بروز تا چند ساعت ادامه پیدا می‌کند و پس از آن متوقف می‌شود، اما برای درمان قطعی باید به پزشک مراجعه کرد.


وجود غدد رنگی اطراف پلک

برخی توده‌های دردناک اطراف چشم و روی پلک‌ها ایجاد می‌شود که در مواردی هم دردناک است، برای رفع این توده‌ها یک پارچه تمیز را شست‌وشو دهید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم خود نگه دارید؛ این کار را ۳ تا ۵ بار در طول روز انجام دهید تا به بهبود عارضه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha