دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 27515

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف گوشت قرمز، جگر و سبزی‌ها موجب شادابی دانش‌آموزان می شود و به خصوص مصرف آن برای كنكوری‌ها توصیه می‌شود.

سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: مصرف گوشت قرمز، جگر و سبزی‌ها موجب شادابی دانش‌آموزان می شود و به خصوص مصرف آن برای كنكوری‌ها توصیه می‌شود.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینكه دانش‌آموزان در دوران كنكور از قندهای ساده زیاد استفاده نكنند، اظهار داشت: بر اثر خوردن قند‌های ساده، انسولین در خون زیاد ترشح می‌شود كه موجب افت قند خون آنها می‌شود؛ افرادی كه در زمان كنكور از قندهای ساده و شكلات استفاده می‌كنند، انسولین بیشتری در خون آنها ترشح ‌شده و در نتیجه موجب افت قند خون در آنها می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: دانش‌آموزان در وعده‌های غذایی خود از ماست و شیر استفاده كنند زیرا به دلیل داشتن كلسیم فراوان برای سلول‌های عصبی بسیار مفید است و موجب آرامش اعصاب در دانش‌آموزان می‌شود.

وی در ادامه گفت: دانش‌آموزان در این دوران ماهی مصرف كنند به دلیل اینكه ماهی حاوی اسید چرب امگا 3 است كه از كم‌خونی پیشگیری می‌كند و موجب افزایش یادگیری می‌شود.

صفوی بیان داشت: دانش‌آموزان در این دوران از غذا‌های حاوی آهن مانند گوشت قرمز، جگر، مغز، سبزی‌ها و تخم مرغ استفاده كنند كه موجب شادابی و از بین رفتن كسلی آنها می‌شود زیرا ویتامین‌‌های گروه B موجود در این مواد برای تقویت ذهن و آرامش اعصاب دانش‌آموزان مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha