چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 275170

پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف شربت آلو باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و برای افرادی که مشکلات بینایی دارند، مفید است.

با این نوشیدنی خوش‌طعم قلبتان را بیمه کنید

سلامت نیوز:پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف شربت آلو باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و برای افرادی که مشکلات بینایی دارند، مفید است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آلو به دلیل وجود ویتامین C و آهن ترکیبی مناسب و بسیار قوی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا است، این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب محافظت می‌کند و همانند سپری قوی، آسیب خورشید را به حداقل می‌رساند و به رشد سلول‌های جوان در بدن کمک می‌کند؛ منیزیم موجود در آلو برای انقباض ماهیچه عصبی و سیگنال‌های عصبی ضروری است و مصرف آن نوعی آرامش و نشاط را به همراه دارد.

 
ویتامین C همراه با فولیکول موجود در آلو اثر شوره سر را کاهش می‌دهد و نه تنها از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می‌کند بلکه باعث تقویت و رشد موی جدید می‌شود، فیبر محلول در آلو به دلیل جذب صفرای اضافی در روده و کمک به دفع آن از بدن به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند، ترکیبات سوربیتول و ایزاتین موجود در آلو می‌تواند عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد و یبوست را درمان کند.

مصرف آلو می‌تواند برای تقویت حافظه، درمان آسم و تنگی نفس، سلامت کلیه و مثانه، سلامت روده و معده، کاهش سکته قلبی، کنترل دیابت، بهبود جریان خون، تقویت دستگاه ایمنی، استحکام استخوان، درمان التهاب و زخم، کاهش گرفتگی عضلات مفید باشد.

مهمترین خواص شربت آلو
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ اظهار کرد: شربت آلو حاوی ویتامین‌های A، E، C، K، گروه ویتامین‌های B، پروتئین، آهن، فیبر، منیزیم، اسید فولیک، سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر، اسید سیتریک و کربوهیدارت است و می‌تواند منبع مناسبی برای جذب این مواد مغذی باشد.

وی ادامه داد: از خواص شربت آلو می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد؛ مصرف این شربت بدن را در برابر سرطان‌ها محافظت می‌کند همچنین مصرف آن به تصفیه خون و حفظ سلامتی کبد کمک می‌کند؛ مصرف این میوه خوش طعم باعث رفع اگزما، خارش‌های بدن، خشکی و حساسیت‌های پوستی می‌شود.
 
عظمایی گفت: شربت آلو برای افرادی که روماتیسم، نقرس و آرتروز دارند بسیار مفید است و می‌تواند منجر به رفع کم‌خونی شود، همچنین استفاده از این شربت به جوانسازی پوست و مو کمک بسیاری می‌کند؛ این نوشیدنی می‌تواند به کنترل قند، فشار و چربی خون کمک کند از طرفی با توجه به خاصیت ضد یبوستی که  دارد منجر به پاک سازی روده‌ها می‌شود. جالب است بدانید این میوه خوش طعم برای تمام طبع‌ها و مزاج‌ها مفید است.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مصرف شربت آلو باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی است، حتی برای افرادی که مشکلات بینایی دارند مفید است و به بهبود دید چشم کمک می‌کند.


مواد لازم برای تهیه شربت آلو
 آلوی ترش و ملس: یک کیلو گرم
آب: ۳ تا ۴ لیوان
سکنجبین: ۲ تا ۳ لیوان
آب لیمو ترش تازه: به مقدار لازم


طرز تهیه شربت آلو
برای تهیه این شربت ابتدا آلو‌ها را داخل آب کمی بجوشانید و پس از آن که به اندازه کافی جوشید، ترکیب به دست آمده را از یک آبکش رد می‌کنیم  تا صاف شود؛  وقتی مواد از هسته جدا شد ماده به دست آمده را با سکنجبین مخلوط کنید و برای مدتی  داخل یخچال بگذارید تا خنک شود؛ می‌توانید هنگام مصرف شربت مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha