دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 27522
سلامت نیوز : آووکادو یک ماده غذایی کامل با 14 ماده معدنی مفید برای تحریک رشد بدن است برای مثال حاوی املاح آهن و مس است که برای خون سازی مفید هستند یا دارای سدیم و پتاسیم است كه نقش مهمی در حفظ تعادل شیمیایی بدن ایفا می‏کنند.

به گزارش ایسنا، این میوه به دلیل نداشتن نشاسته، قند خون را در طول روز متعادل نگه می‏دارد، بنابراین برای افراد دیابتی و افراد دچار افت قند خون مناسب است.

دكتر فییل لمپرت متخصص صنایع غذایی در یك مطالعه جدید درباره خواص این میوه دریافته‌ است كه آووکادو از لحاظ ذخیره پتاسیم بسیار غنی است و هر میوه آن سه برابر موز پتاسم دارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، وی در مطالعات خود خاطرنشان كرد: یک آووکادو رسیده منبع غنی از ویتامینها، مواد معدنی، مواد شیمیایی نوری و چربیهای مفید است و در حالی که بیشتر مردم آن را یک سبزی می‌دانند اما آووکادو در واقع میوه‌ای است که حاوی چربیهای غیراشباع بوده و کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش می دهد.

لمپرت همچنین تصریح كرد: آووکادو نسبت به هر میوه دیگری حاوی مقادیر بیشتری از کاروتنوئید ضد سرطان موسم به «لوتین» است، این ماده در پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات، تحلیل ماکولار چشم و آب مروارید نقش دارد.

به گفته متخصصان، یکی دیگر از مواد ضد سرطانی موجود در این میوه گلوتاتین است که نوعی اسید آمینه دارای خواص آنتی اکسیدانی است و در پیشگیری از سرطانهای دهانی و نای نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha