دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 27523
سلامت نیوز : نتایج تحقیقات نشان می دهد؛ کم خونی مهمترین علامت بروز بیماری انگلی ناشی از ورود انگل از راه تغذیه ناسالم به بدن است.
احمد ساعدی،متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: کم خونی مهمترین علامت بروز بیماری انگلی ناشی از ورود انگل از طریق غذای ناسالم به بدن است و درصورتی که فرد در حین طبخ غذا بهداشت فردی را رعایت نکند؛حتی اگر غذا به صورت بسته بندی حاضری نیز باشد،موجب انتقال انگل از دستان وی به غذا و آلودگی آن می شود.

وی گفت:به هنگام ورود انگل از طریق غذا به بدن،این انگل درطولانی مدت به علت تغذیه از روده منجر به کم خونی در فرد می شود که دراین حالت حتی استفاده از مکمل های دارویی و رژیم های غذایی نیز نمی تواند منجر به بهبودی وی شود.

این متخصص تغذیه درخصوص علایم شایع کم خونی تصریح کرد:خستگی مفرط،کبودی لب ها بویژه در کودکان و به هنگام فعالیت،رنگ پریدگی و سرگیجه از علامت های شایع این بیماری بوده که ورود انگل به بدن نیز یکی از دلایل بروز آن است.

وی،با اشاره به نحوه تشخیص و درمان کم خونی ناشی از بیماری انگلی تأکید کرد:در صورتی که فرد با رژیم غذایی و مکمل های دارویی درمان نشود؛بلافاصله باید تحت آزمایش خون قرار گیرد و درصورت اثبات وجود انگل در روده فرد،مصرف برخی آنتی بیوتیک های درمان بیماری به همراه قرص آهن توسط متخصصان تجویز می شود.

ساعدی،خاطرنشان کرد:قاشقی شدن ناخن ها به گونه ای که یک قطره آب بر روی ناخن به راحتی گنجانده شود،از علایم حاد کم خونی در فرد است که پس از درمان که حدودا دو ماه به طول می انجامد،دوباره سلامتی به وی برمی گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha