وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرونده الکترونیک سلامت بزرگترین ریل برای عبور و اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده است. همچنین تا دو هفته آینده قابلیت دسترسی افراد به پرونده الکترونیک خودشان از طریق تلفن همراه فراهم می شود.

دسترسی افراد به پرونده الکترونیک سلامت تا دو هفته آینده فراهم می شود

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرونده الکترونیک سلامت بزرگترین ریل برای عبور و اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده است. همچنین تا دو هفته آینده قابلیت دسترسی افراد به پرونده الکترونیک خودشان از طریق تلفن همراه فراهم می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید نمکی  درباره پرونده الکترونیک سلامت افزود: به واسطه راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، این قابلیت ایجاد شد که نظام ارجاع و پزشکی خانواده را از این مسیر اجرایی کنیم که این کار نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در گذشته اصلاً به این شکل نبود که بتوان با کد ملی افراد، تمام اطلاعات بیمار را در یک مجموعه کنار هم داشت. یعنی کارهای متعددی که در گذشته با عنوان پرونده الکترونیک سلامت انجام شده بود، قابلیت اتصال به یکدیگر را نداشت و این موضوع در حال حاضر اتفاق افتاده است.

وزیر بهداشت بیان کرد: همچنین این قابلیت به پرونده الکترونیک سلامت اضافه شده که راهنماهای بالینی نیز از طریق این سیستم اجرایی شود.

اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده در نیمه دوم امسال

نمکی درباره اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده در نیمه دوم سال جاری اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در گذشته در وزارت بهداشت وجود داشت، گره زدن پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشکی خانواده به هم بود و این هراس وجود داشت که اگر یکی اجرا نشود، بقیه موارد نیز اجرایی نمی شود.

وی ادامه داد: پس از اینکه به وزارت بهداشت آمدیم موارد و مشکلات مختلف نظام ارجاع و پزشکی خانواده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر پرونده الکترونیک سلامت اجرایی نشود، نمی توان آن دو مورد را اجرایی کرد. به همین علت همه توان خود را برای راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت صرف کردیم تا در نیمه دوم سال به مرحله اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده برسیم.

به ۱۴ هزار نیروی پزشک خانواده نیاز داریم

وزیر بهداشت گفت: البته تعداد پزشک خانواده در کشور کم است و بسته آموزشی مجازی و آموزش از راه دور برای این منظور فراهم کردیم تا در دوره سه ماهه ای پزشکان عمومی را برای کار در جایگاه پزشکی خانواده آماده کنیم.

وی بیان کرد: به حدود ۱۴ هزار نیروی پزشک خانواده برای تکمیل این شبکه نیاز داریم. برای حفظ جایگاه متخصصان نیز از آنها به عنوان سرپرست تیم های پزشکی خانواده استفاده می کنیم.

چهارم تیر ۹۸ بود که پرونده الکترونیک سلامت با حضور رئیس جمهوری در وزارت بهداشت آغاز به کار کرد. پرونده الکترونیک سلامت یکی از تکالیف بر زمین مانده قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه کشور بود. اجرای نظام ارجاع، پزشکی خانواده و راهنماهای بالینی نیز از جمله تکالیف دیگر وزارت بهداشت است که در قوانین برنامه تاکید شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha