سلامت نیوز : در ایران تعرفه های مربوط به پزشكی و هزینه اعمال جراحی در مقایسه با بسیاری از كشورهای جهان پایین تر است، اما كیفیت جراحی های مختلف در كشورمان در سطح عالی قرار دارد.
ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در 30 سال گذشته شاهد پیشرفت های قابل توجه علم جراحی در كشورمان بوده ایم و توانسته ایم همگام با سایر كشورها از جمله كشورهای پیشرفته در امر جراحی پیش برویم.

وی با بیان اینكه پیشرفت های علم پزشكی به ویژه در زمینه جراحی های مختلف در ایران در سایه مشكلات بسیار زیادی به وقوع پیوسته است،تاكید كرد: در این تعرفه های مربوط به پزشكی و هزینه اعمال جراحی در مقایسه با بسیاری از كشورهای جهان از جمله كشورهای منطقه و اطراف پایین تر است، اما كیفیت اعمال جراحی مختلف كه در كشورمان صورت می گیرد در سطح عالی قرار دارد.

فاضل گفت: متاسفانه سهم بخش جراحی در كشورمان از بودجه ملی بسیار كم است و در واقع به این بخش عنایت كمی شده است.

رئیس جامعه جراحان ایران تصریح كرد: وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و پرورش با وجود جایگاه بسیار مهمی كه در كشورمان دارند، وضعیت مالی خوبی ندارند و امروز این دو وزارتخانه دو تا از فقیرترین وزارتخانه ها هستند.

وی ادامه داد: تعرفه هایی كه امروز در كشور جاری است به هیچ عنوان مناسب جامعه پزشكی نیست و شیوه این تعرفه گذاری چندان مشخص نیست.

فاضل تاكید كرد: در واقع ارقامی كه از شورای عالی بیمه كه مسئول تعرفه گذاری خدمات پزشكی است به هیچ عنوان قابل قبول جامعه پزشكان نیست، چرا كه بیشتر افراد حاضر در شورای عالی بیمه، خود دریافت كننده خدمات هستند و از ارائه دهندگان خدمات یعنی پزشكان تعداد بسیار كمی در این شورا حضور دارند.

وی یادآور شد: مشكلات امروز جامعه جراحی زیاد هستند و هیچ كس به غیر از جامعه پزشكان نمی تواند مشكلات مربوط به جراحی را حل كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha