سلامت نیوز : مدیر اداره رفاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:‌ 20 خوابگاه برای دانشجویان علوم پزشكی در شهرهای مختلف در حال ساخت است.
 
به گزارش ایرنا، محمدرضا نریمانی در نشست تشریح برنامه های هفته خوابگاه های دانشجویی افزود: از آغاز دولت نهم تاكنون 15 طرح خوابگاه دانشجویی -علوم پزشكی- با ظرفیت پذیرش حدود دو هزار و 500 دانشجو، افتتاح شده است.
به گفته وی، اكنون 57 هزار دانشجو در 350 خوابگاه كشور سكونت دارند و 88 درصد خوابگاه ها نیز ملكی است.
نریمانی خاطرنشان كرد: هفته خوابگاه ها از 23 تا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و به ترتیب با عناوین خوابگاه و مدیریت بهتر، خوابگاه و مشاوره، خوابگاه و ورزش، خوابگاه و شهر، خوابگاه و بهداشت فردی و جمعی و خوابگاه و امور فرهنگی ، نامگذاری شده است.

**سومین جشنواره فرهنگی دانشگاه های علوم پزشكی كشور برگزار می شود
فریبا قربانیان سرپرست دفتر امور فرهنگی و فوق برنامه وزارت بهداشت نیز در این نشست خبری گفت:‌ سومین جشنواره فرهنگی دانشگاه های علوم پزشكی كشور ، شهریورماه سال جاری در استان گلستان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تاكنون بیش از دو هزار و 500 نفر در این جشنواره نام نویسی كرده اند كه براین اساس مشاركت دانشجویان در جشنواره امسال ، 85 درصد رشد داشته است.
سرپرست دفتر امور فرهنگی و فوق برنامه وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: این جشنواره در 42 رشته ادبی و هنری برگزار می شود و امسال برای نخستین بار رشته فناوری اطلاعات نیز به آن افزوده شده است.
قربانیان در ادامه از تشكیل بانك جامع اطلاعاتی كمیته ها و تشكل های فرهنگی دانشجویان خبر داد.
افسانه صادقی سرپرست اداره مشاوره وزارت بهداشت نیز در این نشست به تشریح عملكرد این اداره پرداخت و راه اندازی 36 خط مشاوره تلفنی برای دانشجویان علوم پزشكی، فعالیت 144 پایگاه خدمات مشاوره ای در خوابگاه ها و برگزاری كارگاه های مختلف را از جمله این عملكردها طی سال گذشته برشمرد.
وی گفت: امسال طرح همیار مشاور در دانشگاه ها اجرا می شود؛ براساس این طرح، دانشجویان دارای فضایل اخلاقی به مشاوران دانشگاهی كمك می كنند.
صادقی افزود: پروتكل نشاط و شادكامی در قالب برگزاری همایش در دانشگاه های علوم پزشكی كشور به مناسبت هفته خوابگاه ها برگزار می شود.
وی، مدیریت افت تحصیلی دانشجویان توسط رابطان و كارشناسان وزارت بهداشت را از دیگر برنامه های این وزارتخانه در سال جاری برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha