دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 27533
سلامت نیوز : دبیر علمی هفدهمین سمینار چشم پزشکی فارابی با اعلام اینکه افتادگی پلک یکی از علل بروز تنبلی چشم در کودکان است، افزود: یکی از علل جراحی افتادگی پلک در بزرگسالی به خاطر زیبایی است.
به گزارش مهر، دکتر علی صادقی طاری روز دوشنبه در نشست خبری هفدهمین سمینار سالیانه فارابی افزود: سال گذشته بیش از پنج هزار عمل جراحی ترمیمی و زیبایی چشم در بیمارستان فارابی انجام شد که هزار و 621 عمل آن مربوط به درمان انسداد مجاری اشکی بود.

وی از انجام 458 مورد عمل جراحی افتادگی پلک و 106 مورد جراحی ترمیم شکستگی کاسه چشم طی سال 89 در بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: جراحیهای تومور کاسه چشم، تومور روی پلک، افتادگی پلک، ترمیم شکستگی، ترمیم پارگی پلک، ترمیم مجاری اشکی، درمان تیروئید و تخلیه چشم نیز پس از عمل انسداد مجاری اشکی از بیشترین جراحیهایی بوده‌اند که در این بیمارستان و در حوزه جراحی ترمیمی و زیبایی انجام شده است.

صادقی طاری، درباره عملهای ترمیمی مربوط به اشکالات تیروئیدی که در آن با بیرون زدگی چشم روبه‌رو می‌شویم، افزود: 80 درصد بیرون زدگی چشم مربوط به پرکاری تیروئید، 15 درصد آن مربوط به کم کاری تیروئید است و درصد باقیمانده هم مربوط به افرادی است که در تست‌های تیروئیدی ظاهرا مشکلی دیده نمی‌شود اما منشا مشکل تیروئیدی است.

استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به مباحث و موضوعاتی که در این سمینار مطرح می شود، اشاره کرد و گفت: محور هفدهمین سمینار سالانه فارابی، جراحیهای ترمیمی و زیبایی چشم است اما در سایر سخنرانیها به مباحثی چون خشکی چشم، ناخنک چشم، شبکیه، انحرافهای چشم و موارد شایع دیگر نیز پرداخته می‌شود.
 
رئیس انجمن اکولوپلاستیک (ترمیمی چشم) ایران با اعلام اینکه در سال گذشته حدود 60 هزار عمل جراحی چشم در بیمارستان فوق تخصصی فارابی انجام شده است، افزود: در سال 89 این بیمارستان حدود 600 هزار مراجعه کننده از سراسر کشور داشته است.
 
هفدهمین سمینار سالیانه چشم پزشکی فارابی از 21 تا 23 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha